Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gevonden: Graseter die van struiken afblijft: Manengans


Jorieke123

Aanbevolen berichten

de manengans is eigelijk een eenden soort

wij hebben ze ook hier lopen gehad .zorg wel dat als je er koop ze geringt en geleeuwiek zijn

is echt een leuke soort om te houden ,rustig van aard vriendelijk en je kunt ze erg tam krijgen .zou wel een jong koppel aanschafen mocht je voor de manengans gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch al wat gelezen, lijken me tot nu toe de meest juiste dieren voor deze 'job'. Ik kan ze alleen zo 123 niet op marktplaats vinden. Al had ik gisteren een advertentie gevonden van iemand die nogal wat verschillende rassen eenden had. Maar natuurlijk kan ik die advertentie nu niet terug vinden

Ik ga eens rondkijken. Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vriend van mij die fokt ze

ik weet natuurlijk niet hoe ver je wilt rijden kwa afstand >en of hij nog wat te koop heeft

 

denk ook dat gerust eieren kunnen worden opgestuurt .doe ik ook met kippen eieren gaat best goed als ze maar goed verpakt zijn .....

 

zal ik eens navraag voor je doen bij die vriend van mij waar ze er fokken of verkopen bij jou in de buurt ..... ....als je het liever prive wilt houden .stuur me even een pbtje

waar je woont

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden vandaag gepland om wat weckpotten, en struikjes te gaan halen. Bij iemand via marktplaats, en bij een kweker. Best een eindje rijden...

 

Ik heb een advertentie gevonden van iemand die van allerlei eenden en ganzen heeft, en daar kunnen we vanmiddag terrecht voor een koppeltje manenganzen. Lekker op de route Normaal rijden we liever niet zo ver, dus als we wat kunnen combineren dan heeft dat de voorkeur.

 

Bedankt in ieder geval, nu maar hopen dat ze zich een beetje aan de 'regels' houden

Uiteraard krijgen ze een eigen topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan meer richting eend dan richting gans. Ik ben ook wel benieuwd naar hoe groot/klein ze zijn.

We gaan een heel stuk gras, langs de (nog te vergroten)moestuin, inplanten met haag/bosplantsoen. Maar dan wel met eetbare bessen of noten Zoals daar zijn: hazelnoot, wilde appel, krentenboompje, appelbes, erwtenstruik, dwergkwee, meidoorn, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die advertentie heb ik gezien koste de struiken maar 75 cent toch lijkt me heel erg leuk worden, je zal denk ik als een border moeten planten of doe je een smalle rij ?

Vergeet ook niet de sleeddoorn dat is mijn favoriet van die haag/bos dingen, gezellig weer zo'n nieuw project.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk dat je er al zo snel gevonden heb

 

je zult zien als ze eenmaal goed gewent zijn zijn ze best tam .

 

let wel op dat ze geleeuwiek zijn .anders moet je ze 1 keer per jaar knippen anders vliegen ze weg en dat vangen geeft ook weer steeds stres

 

ik zal je nieuwe topick zeker gaan volgen van je manenganzen ( eenden .hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we hebben een koppeltje manengansjes opgehaald. Wat een prachtige beestjes! Echt heel heel erg mooi.

En wat een ongelooflijk super verkoper! Een oud boerderijtje, ingesloten door nieuwbouw... Met naast en achter het huis, ik denk wel 150 tot 200 hokken van hout en gaas, met (naar mijn idee) alle beesten die in de groep vogels vallen. Van kippen tot zwarte zwanen, van chinese dwergkwartels tot weet ik veel wat voor een prachtige fazant-achtigen. Ook een groter stuk, met een stroompje water, en mooie beplanting. Mocht je wat zoeken, dan weet ik zeker dat hij er een koppeltje van rond heeft lopen/fladderen. Zo niet, dan weet ik zeker dat hij iemand kent die ze heeft.

Wat een dagtaak ook, om al die hokken schoon te houden, en de dieren allemaal te voeren. Ze zagen er ook allemaal zo mooi en gezond uit! Ik heb wat foto's gemaakt (heb ik om gevraagd ), maar ik moet nog even kijken of die zijn gelukt.... De laaghangende zon hielp niet echt mee.

 

Morgen gaan de gansjes naar buiten, nu was het te donker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze waren inderdaad geleewiekt, en ze zitten nu nog even in een veel te klein hokje. We hadden namelijk aan 1 kant alleen het kastanje houten hek, en die paaltjes staan voor een kleine gans net iets te ver uit elkaar. Dus maken we er vandaag nog even kippengaas langs.

Ze zien er echt super uit. Mooi gezond, en nog wel wat flapperig/spartelig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien ook beter om ze even te laten wennen zo, altijd leuk vindt ik zo'n nieuwbdier op je boerderij.

Leuk dat ze zo mooi zijn, ze voelen zich vast snel thuis waneer je ze even verwent.

Heb even uit interesse wat over ze gelezen en lijkt mij inderdaad oor je doel ook juiste keuze, dat ze het gras maar lekker kort gaan vreten

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lopen nog steeds op het voor hun bestemde stukje, lijken al meer op hun gemak. De meeste nieuwe beesten krijgen het hier voor elkaar op hun 1e dag uit hun weitje te kruipen/fladderen/wurmen. Maar tot nu toe gaat het dus goed

Echt veel gras heb ik ze nog niet zien eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze zitten eigenlijk liever niet in een hokje, dan voelen ze zich opgesloten. Ze zullen dus bij bijna elk weer buiten slapen/lopen. We hebben een stel nokpannen schuin tegen een stapel stenen gezet, zodat ze nog wel iets hebben... Het is wel aan 2 kanten open, zodat ze het hopelijk ook wel eens gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk

we zien uit na je foto,s

het gras eten komt wel

ik had hier een koppeltje dat net een grasmaaier was ......

 

swinters zou ik ze wel iets bij voeren ( water vogel korrels .....das een goed onderhouds voer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

leuke foto,s

je zult zien dat je veel plezier gaat beleven aan die manenganzen ....

 

als het goed is komen ze als ze eenmaal erg goed gewend zijn heel dicht bij ik heb er gehad die kon ik gewoon optillen of aaien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal beginnen ze op hun 1 of 2de levensjaar met broeden

ze doen dat onder een beschutte struik in een tonnetje of in een nestkast speciaal voor eenden

manen ganzen zijn immers holenbroeders let wel op op eventuwele rovers .kraaien eksters of andere

die kijken altijd de kat uit de boom en weten zo snel waar een eend haar nest heeft .ze roven alle eieren of kuikens weg

 

als je een oude melkbus heb .daar broeden ze ook wel in ....moet je wel de deksel er af hallen ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Met de manengansjes gaat het goed! Of nou ja... ze redden zich, hebben totaal geen aandacht nodig met zo'n zachte winter. Er staat genoeg gras en onkruid, al dan niet met zaad. Dus ze zijn de hele dag druk.

Binnenkort moeten we er even een melkbus neerleggen, dan hopen we dat er op een dag een aantal kuikens uit komen wandelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...