Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appelboom wordt aangevreten


essiebes

Aanbevolen berichten

He jakkes rupsen in de appelboom. Zelfs al een heel aantal piepkleine appeltjes in spe die al helemaal doormidden gevreten waren

Ik heb er net 4 rupsjes (klein uitgehaald en doodgemaakt. Ik wilde eigenlijk geen gif gaan gebruiken (vooral ook omdat op die fles staat dat het ook schadelijk is voor hommels en bijen) maar misschien ga ik dat toch maar wel doen... Als het nog even zo doorgaat zijn al mijn appeltjes eraf

 

Ik weet ook niet echt waar ik moet beginnen met zoeken naar die rupsen. Elk blad afzonderlijk gaan bekijken?? Dan ben ik toch wel een poos bezig. Verder zie ik niet van die witte spinsels ofzo.

Iemand misschien een tip voor een ander soort gif waarmee de bijen en hommels niet geschaad zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wel zonde zijn ja van de zoemers, heb je al rabarberthee geprobeerd ?

kleefband rond de stam ?

 

Rabarberthee heb ik niet geprobeerd, aangezien ik niet echt aan rabarberbladen kan komen. Kleefband ook niet geprobeerd, waar kun je dat eigenlijk kopen?

 

Ik ga nog eens goed kijken bij de verse uitlopers of ik daar wat kan ontdekken, maar tot nu toe echt geen spinsel gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft niet elke rups spinsel, de toppen zitten ze inderdaad het vaakst.

Kleefband moet je eigenlijk voor het voorjaar in de winter bij al je fruitbomen aanbrengen op de stam, je koopt dat bij de wat uitgebreide zaadfirma's zoals vanderwal en vlaamszaadhuis al denk ik dat een tuincentrum het ook vast in assortiment heeft.

Of dat nu nog zinvol is weet ik helaas niet, kan mischien te laat zijn, mischien weet iemand anders dat.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...