Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Boomstronk bloempot


Bee

Aanbevolen berichten

Vaak is het een gans werk om van grote bomen ook de wortels uit te graven, vandaar er soms andere oplossingen worden gezocht zoals het uithollen ervan om er een "bloempot" van te maken.

Er zijn foto's van terug te vinden maar niet echt hoe ze het doen dus hierbij hoe ik het heb gedaan, een beitel, hamer en een boormachine met enerzijds een lange boor ( voor de waterafvoer ) en anderzijds een zogenaamde speedboor of slangenboor om grote ronde gaten te boren.

boomstronk diameter is 52 cm en diepte ben ik tot op 25 cm gegaan, toch een klusje van een kleine 2 uur.

 

De praktijk moet wel nog bewijzen dat dit werkt bv. geeft die boomstronk geen stoffen af die nadelig zouden kunnen zijn ? Ook voor de waterafvoer zijn er gaten onderaan gemaakt met zowel een lange boor als die slangenboor. Laat het nu bewust zo nu eventjes staan om te zien ofdat het geen vijvertje gaat worden ipv een bloembak...

Ik kan daarna nog zien om ook eventueel in de zijkanten gaten te boren...

 

de eerste laag allemaal rondjes uitboren :

 

foto-185111422713994.JPG

 

Daarna met hamer en beitel alle tussenschotten verwijderen :

 

foto-269751422714026.JPG

 

en het finale resultaat na nog eens een laag dieper te zijn gegaan met de slangenboor :

 

foto-388481422714072.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...