Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat is dit?


RickT

Aanbevolen berichten

Ziet er uit als schuim

 

Heb ff snel gegoogled: http://www.tuinadvies.be/dieren_schuimbeestje.htm

Ze noemen ze spuugbeestjes en waarschijnlijk kan je het met water eruit wassen/sproeien.

 

Het grote verschil met bladluizen is dat de schuimbeestjes niet in grote kolonies uw tuinplanten zitten leeg te zuigen. Ze zijn er meestal in kleinere hoeveelheden waardoor de schade veel kleiner tot verwaarloosbaar is.

 

en

 

Schuimbeestjes bestrijden gaat vrij gemakkelijk door ze met een krachtige waterstraal van de planten af te spuiten of door ze met de hand uit het spuug te halen.

 

Lekker de natuur haar gang laten gaan dus. Bedankt voor de info Helly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spuugbeestjes hebben we hier veel, ik vroeg me ook wel eens af of die last geven aan de plant. Het zijn er nu nog niet zoveel, dus nu is het nog wel ok lijkt me zo.

Wel apart he, zo`n 'mini' beestje dat zoveel spuug produceert

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zuigen wel plantensap, maar geven niet echt schade aan planten het is zo minimaal dat ik ze nooit bestrijden zou,

hooguit weghalen of wegsproeien tijdens watergeven.

insekten doen allerlei grappige interesante dingen en zo'n spuugje is toch best leuk.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...