diesel4666 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Om wat plaats te besparen, dacht ik wat planten tegen een hek te laten groeien. Wat kan je naast boontjes nog allemaal laten klimmen?Butterscotch, is dat mogelijk? Quote
harm07 Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Er zijn courgettesoorten die ranken maken en die dus kunnen klimmen. Als het een beetje een zonnige plek is, kun je daar zo'n klimmende courgette planten. Quote
Deborah Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Erwten, capucijners, Courgette inderdaad (Long green trailing), Komkommer. Wat dacht je van Oost-indische kers? Ook eetbaar en decoratief. Wat is Butterscotch anders dan iets met gebrande suiker? Of bedoelde je Butternut? Die klimt wel, maar maakt ook zware vruchten. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
bad-karma Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Als je van wat uitdaging houdt, Watermeloen. Ik heb vorig jaar "bingo" op weten te kweken tot bowlingbal grootte. op deze manier. Wel op zuidkant, en onder folie (broeikas) een groeispurt geven. Ik ga t dit jaar met crimstar f1 proberen. Quote
Erny Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Mexicaanse augurk / Olijfkomkommer etc... http://www.mergenmetz.nl/tuin/groentesoorten/olijfkomkommer/ olijfkomkommer-t5697.html Succes verzekerd. Ook de mini komkommer Marble / Mexicaanse komkommer / (melothria scabra) is geschikt. sikkimse-en-mexicaanse-komkommer-t2041.html http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/vruchtgewassen/mexican-sour-gherkin/ Quote
Missmass Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Pompoenen en peultjes Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
diesel4666 Geplaatst: 12 februari 2015 Auteur Geplaatst: 12 februari 2015 Ik bedoelde uiteraard butternut ipv butterscotch. Dus dat zou ook moeten lukken? Dan zal ik ook nog courgetten op omheining leiden. (Naast de boontjes. Quote
Piroska Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Rankspinazie? Ik ga hem dit jaar proberen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Ja die wilde ik ook aanraden. Winterhard..komt geloof ik uit Zweden. Chayot klimt.Wieringer langstro-erwt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Itoero Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Vreemd dat er nog niemand 'tomaten' heeft gezegd Verder heb je nog meloen en de pepino. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Missmass Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Nou ja, tomaten zijn geen klimplanten. Je moet ze inderdaad omhoog leiden, maar om dat nou via een hekwerk te doen? Ik vind ze in elk geval niet in de categorie klimplanten vallen. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Itoero Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Hij wil ze aan een hek laten opgroeien...dat wordt toch vaak gedaan met tomaten?Google maar eens op 'tomato fence'. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Piroska Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Dat maakt tomaten nog geen "klimplanten" Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Itoero Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Dat klopt maar het gaat toch om planten die je aan een hek kan opleiden om plaats te winnen? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Freya Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Misschien ananaskers? Die ga ik dit jaar voor het eerst proberen. Niet klimmend maar kan wel aan het hek gebonden worden. Quote
diesel4666 Geplaatst: 23 februari 2015 Auteur Geplaatst: 23 februari 2015 Hoe hoog moet je draad voorzien voor ananaskers?Heb deze toevallig besteld bij Van der Wal; weet alleen niet of het de pubescens is. (rijpt beter dan andere soorten in ons klimaat blijkbaar) Quote
Cees Tabak Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Over klimplanten gesproken, degene die ik voor ogen heb, wil wel=!Het vervelende is, ik kom niet op de naam, maar het is Vietnamees. Het klimt als een tierelier en smaakt naar koolrabie, maar dan lekkerder. Aan een enkele plant komen verschillende, groene peervormige vruchten. Onderin - middenin vormt zich een harde kern, maar dat wat er omheen zit.....jammie! Misschien dat een andere lezer het herkent? Quote
Missmass Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Chayote! Ik noem ze altijd die gekke groene dingen die eruit zien alsof ze een kunstgebitje moeten Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
piggy Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 AnanaskersPubescens: hoogte tot 30 cm, geen steun nodigPeruviana: hoogte tot 150 cm, kweken zoals tomaat, stok, touw, spiraal, draadnet. Quote
Cees Tabak Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Chayote! Ik noem ze altijd die gekke groene dingen die eruit zien alsof ze een kunstgebitje moeten thank you! Nou weet ik weer waar ik mijn Vietnamese buurvrouw om moet vragen. Alhoewel....in het Vietnamees heetten ze weer iets anders... I Quote
Missmass Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Haha, heb ze vandaag nog zien liggen bij de toko, kosten daar 50 cent per 2 stuks. Deze omschrijving vind ik ook top!! http://www.aziatische-ingredienten.nl/chayote/ Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Cees Tabak Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Missmass, welke toko is dat= Zie dat je ook uit Brabant komt. Toevallig bij mij in de buurt= Breda= En dat is /teken is dus een vraagteken. Ik werk momenteel op een Apple toetsenbord op een windows PC Zucht... Quote
Missmass Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Hier in eindhoven heb ik ze al bij verschillende toko's zien liggen, bij de versafdeling. Ook zie ik ze vaak op de markt bij de aziatische groenteboer . Ik was gisteren bij Amazing Sang Lee XL toko, een hele grote toko vlakbij het psv stadion. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Cees Tabak Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Oh, Eindhoven...maar da´s al bijna Limburg Quote
hansi Geplaatst: 27 februari 2015 Geplaatst: 27 februari 2015 Goedemiddag, vind de vergelijking Chayote/Gordon Ramsay = Rimpels/ met Botox = geen rimpels best geinig. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.