Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

aardbei stekken , maar geen tijd om te planten!


suus76

Aanbevolen berichten

Zojuist kreeg ik mijn aardbeiplantjes voor het komend jaar binnen ( 25 stuks Evie2 en 25 stuks Elianny). Morgen heb ik alleen geen tijd om ze in de aarde te zetten, wat is nu wijsheid? Kan ik deze nog een dagje buiten zetten in de zakjes waar ze in zitten? Of moeten ze echt gelijk morgen met hun voetjes in het zand gezet worden?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik ook graag willen weten...want mijn stekjes (15 pcs) Sweet eve hebben een week in de schuur gelegen, bij gemiddels 9 graden, voordat ik ze in potten gepland heb....Ik vraag me af of ze nog leven...

 

Ik kan helaas niet met een stethoscoop luisteren of ik een hartslag hoor.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overleven, noodgreep....zorg dat de wortels vochtig blijven (niet nat!!!) en houd de planten koel...dan houden ze het best wel een paar dagen.

 

Dus: bosje in een plastic zak of bakje inpakken met een scheutje water.

Of: een kuiltje ergens in de losse grond of zand en het daar met de wortels inzetten. Als grond of zand kurkdroog is, beetje gieten...anders zo laten.

 

Het is toch te koud nu om (buiten) de planten veel te doen groeien. Waarschijnlijk zijn ze in rust en dan hoef je niet meer te doen dan ze niet te laten doodgaan. Zelfs veel licht hebben ze niet nodig zolang ze niet aan de groei zijn.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...