MartinH Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 Afglopen jaar ben ik wat knoflookbollen vergeten te oogsten. Deze zijn de afgelopen herfst weer uitgelopen, logisch. Maar wat ik vreemd vind is dat er per bol slechts 1 teentje lijkt uit te lopen. Er komt per bol namelijk maar 1 set sprietjes boven de grond.Heeft iemand enig idee hoe dat werkt met een bol Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 Ik heb er ook een paar laten zitten, er kwam in oktober al een bosje loof naar boven, dus meer uitlopers.Misschien heb jij hier en daar één losgeraakte teen laten zitten, of is de rest verrot?Normaal moet uit elke teen een nieuwe uitloper komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 15 februari 2015 Auteur Share Geplaatst: 15 februari 2015 Dat dacht ik ook. Maar er komt bij mij zeker geen "bos" loof omhoog. Geduldig afwachten en kijken wat over een paar maanden de oogst is. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 Ja ik laat het bosje ook staan, maar verwacht er niet veel van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Itoero Geplaatst: 15 februari 2015 Share Geplaatst: 15 februari 2015 Vorig seizoen had ik hetzelfde.Ik had per nieuwsgierigheid een ganse bol in de grond gestoken.Van die bol is er 1 teentje beginnen uit te lopen.De andere teentjes begonnen uit te lopen toen ik de bol openbrak. Misschien dat de oude wortelschijf de meeste teentjes weerhoudt uit te lopen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 16 februari 2015 Share Geplaatst: 16 februari 2015 zou toch gewoon een bosje moeten gevendeze meneer plant de teentjes apart uit na uitlopen...linkje verder bewaren losse teentjes slechter dan aan een bol dus die wortelschijf doet toch iets...maar wat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
berijl Geplaatst: 16 februari 2015 Share Geplaatst: 16 februari 2015 ik heb hier ook zo`n bosje staan van wsl een vergeten bolletje knoflook van vorig seizoen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ermee te doen: laten staan of toch opgraven en splitsen en weer uitplanten!? Zouden het dan alsnog bollen kunnen gaan worden of is die kans nihil? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 16 februari 2015 Share Geplaatst: 16 februari 2015 tsja, zie vorige post: ik zou ze uitplanten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
berijl Geplaatst: 16 februari 2015 Share Geplaatst: 16 februari 2015 kan momenteel t filmpje in de link niet bekijken, al t straks nog eens proberen. Voor nu is de grond nog hard bevroren dus eerst maar binnen aan het werk Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vuur Geplaatst: 16 februari 2015 Share Geplaatst: 16 februari 2015 Ik heb hetzelfde probleem: enkele bollen vergeten te oogsten. Intussen zijn ze uitbundig uitgelopen. Omdat ze nooit gedroogd zijn, en dus geen droge vliesjes hebben, was het mijn bedoeling ze als verse knoflook eind mei/begin juni te gebruiken. Ik begin daar nu toch een beetje over te twijfelen. Heeft iemand ervaring met het oogsten/gebruiken van een '2dejaars'-bol? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 17 februari 2015 Share Geplaatst: 17 februari 2015 ja, geen succes als teen, wel heerlijk als blad en stengel, soort knoflookpreiwel oogsten voor de roest erin komt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.