Liesje Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Ola iedereen! Dit jaar teel ik voor het eerst schorseneren. Ik heb ze eind maart geplant, maar tot dusver is maar een tiende ofzo opgekomen. Ben ik nou zo ongeduldig? (dat zowieso hoor, maar... ) Ik vraag me dus even af of ik misschien wat moet bijzaaien nu het nog kan (het kan tenslotte best dat mijn zaadjes niet sterk genoeg waren), of dat ik nog rustig een paar weken moet afwachten om te zien of er nog wat leven in de brouwerij komt. Groetjes, Elise Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Ik had vorig jaar het zelfde en heb inderdaad bijgezaaid. Dit jaar is er bij mij nog niks opgekomen. Het is een langzame kiemer, maar als de rest al wel gekiemd is, zou ik van de rest niet heel veel meer verwachten... Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Ik heb de mijne eind maart ingezaaid met wat radijszaad, en wat opgekomen is, is nu ongeveer 7 cm hoog - de radijsjes zijn intussen ook geoogst. Waar er gaatjes zaten in de rij, heb ik vorige week wat bijgezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Bijzaaien dus, duidelijk Hetzelfde geldt overigens voor mijn pastinaak, dat komt wel iets beter op. Ongeveer de helft ofzo. Ook maar vast bijzaaien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Kan het zijn dat het zaad wat ouder is? Vreemd dat er zo weinig op komt.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Geen idee, ik heb het begin van het jaar gekocht bij het tuincentrum, dus je zou verwachten dat het allemaal redelijk jong en fris is... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Als je heel vroeg zaden koopt, durven er wel nog eens wat oude pakjes in het rek te hangen. Ik had nog wat zaad over van vorig jaar dat in theorie nog dit jaar gezaaid kon worden, en een nieuw pakje dat nog goed is tot 2015. Heb dat restje uit nieuwsgierigheid toch maar ingezaaid, en het is vooral dat stuk dat slecht opgekomen is. Misschien dus toch even de datum op je pakje controleren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Ik heb even gechecked: op de verpakking van de schorseneer-zaadjes staat jan. 2014. De pastinaak weet ik helaas niet, die zijn allemaal de grond in, en de verpakking heb ik weg gegooid :-S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Exact het zelfde hier, ook mijn pastinaak laatst maar bijgezaaid. Hoewel daar nu toch al meer van op komt. Ach ja alles voor een goede oogst Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Ik heb net maar even bij een ander tuincentrum nieuwe zaadjes gehaald. Eens kijken of deze wel wat meer rendement op brengen En inderdaad Jooze, alles voor een goede oogst! Moet toch een beetje de winter door komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts