Jump to content

Kiemingstijd schorseneren

Liesje

Recommended Posts

Ola iedereen!

Dit jaar teel ik voor het eerst schorseneren. Ik heb ze eind maart geplant, maar tot dusver is maar een tiende ofzo opgekomen. Ben ik nou zo ongeduldig? (dat zowieso hoor, maar... )

Ik vraag me dus even af of ik misschien wat moet bijzaaien nu het nog kan (het kan tenslotte best dat mijn zaadjes niet sterk genoeg waren), of dat ik nog rustig een paar weken moet afwachten om te zien of er nog wat leven in de brouwerij komt.

Groetjes, Elise

Als je heel vroeg zaden koopt, durven er wel nog eens wat oude pakjes in het rek te hangen. Ik had nog wat zaad over van vorig jaar dat in theorie nog dit jaar gezaaid kon worden, en een nieuw pakje dat nog goed is tot 2015. Heb dat restje uit nieuwsgierigheid toch maar ingezaaid, en het is vooral dat stuk dat slecht opgekomen is. Misschien dus toch even de datum op je pakje controleren.

Ik heb even gechecked: op de verpakking van de schorseneer-zaadjes staat jan. 2014. De pastinaak weet ik helaas niet, die zijn allemaal de grond in, en de verpakking heb ik weg gegooid :-S

Ik heb net maar even bij een ander tuincentrum nieuwe zaadjes gehaald. Eens kijken of deze wel wat meer rendement op brengen

En inderdaad Jooze, alles voor een goede oogst! Moet toch een beetje de winter door komen