Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aankondiging Workshop door Stan


weknow

Aanbevolen berichten

Workshop eetbare paddenstoelen. Organisatie door Velt Zeeuws-Vlaanderen.

 

Zaterdag 14 maart 2015. Van 14.00 uur tot 17.00 uur.

In het Dorpshuis van Biervliet, Hoogstraat 2, 4521 BK Biervliet in Zeeuws-Vlaanderen.

 

Programma:

Champignons kent iedereen wel. Maar wist je dat er naast deze paddenstoelen die in het donker groeien, nog enige tientallen soorten smakelijke en gezonde soorten zijn, die je betrekkelijk eenvoudig thuis of in je tuin zelf kunt kweken?

 

In deze workshop leer je de basis om zelf met het telen van eetbare zwammen aan de slag te gaan. Je krijgt aanschouwelijke uitleg over geschikte soorten, de mediums waarop je ze kunt kweken, hoe je zelf een cultuur kunt op gang brengen en gezond houden en hoe je kunt oogsten en er smakelijk mee kunt koken.

 

Er wordt volop informatie en uitleg gegeven, maar vooral ga je ook zelf aan de gang om van een aantal soorten het begin van een kweek te maken en we zetten wat pannetjes op het vuur om ook enkele soorten eenvoudig te bereiden en proeven.

 

In deze workshop is inbegrepen:

- koffie/thee tijdens de workshop.

- Een kweekstart van 3 a 4 soorten eetbare paddenstoelen, die je mee mag nemen.

- Proeven van diverse eetbare paddenstoelen, die je zelf kunt kweken.

- Deelname aan een follow-up forum, waar ervaringen/bevindingen met kweken van paddenstoelen kunnen worden gedeeld en Stan verdere adviezen en hulp geeft bij je teelt.

 

voor de workshop is 12,50 Euro voor Velt-leden (gezinsleden zijn automatisch lid, vermeld lidnummer bij de aanmelding) en 17,50 Euro voor wie geen lid is van Velt.

 

Meer info via PB aan Weknow.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...