Sils Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 Ik ga onder dit topic maar alle vragen stellen over mijn makkelijke moestuin. Vraag: Prei => hoeveel gaan er in een vak en hoe zet ik ze erin. Op youtube zie ik bij de volkstuintjes dat ze de prei in een geultje plaatsen. Is dit bij de MM ook nodig? Vraag: Ik heb een folie tunnelkas aangeschaft. Maar heb er totaal geen verstand van wanneer ik die deurtjes nou open of dicht moet zetten. Alvast bedankt Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Estemy Geplaatst: 3 maart 2015 Share Geplaatst: 3 maart 2015 Prei vraag: 12 als de vakken 40cm zijn (ik denk 9x als ze 30cm zijn). Alles tussen 9 en 12 is natuurlijk ook prima (of als je Mammoth prei heeft mag er natuurlijk minder in). Tunnelkas: gebruik je logica, er zijn geen 100% oplossingen. Voor iedereen is te warm iets anders en het hangt ook van planten af (bijv tomaten hebben het liefst warmer dan sla) Kijk wat voor weer het is en het buitentemperatuur. Nu, in de lente, zou ik ze nooit open laten, maar als het daar binnen wel over 20 graden wordt dan wel. Ook als het te vochtig wordt kunnen ze s'middags altijd paar uurtjes open staan. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sils Geplaatst: 18 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 18 maart 2015 Kan ik de sugarsnaps nu al buiten zaaien of is het beter om ze nu binnen voor te kiemen? Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sils Geplaatst: 18 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 18 maart 2015 Het is voorkiemen geworden..!! Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sils Geplaatst: 19 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 maart 2015 Buiten gezaaid op 1 maart de kropsla.. ! Wanneer kan ik iets groens gaan zien? Of ben ik te ongeduldig Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pirke64 Geplaatst: 19 maart 2015 Share Geplaatst: 19 maart 2015 Dat is bijna drie weken, dan had ik wel wat groene sprietjes verwacht inmiddels.Echter als de grond nog erg koud is of veel in de schaduw ligt scheelt dat natuurlijk. Maar lang kan het niet meer duren, nog even geduld dus Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sils Geplaatst: 19 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 19 maart 2015 Bedankt voor je antwoord Pirke Ik heb er een tunnelkas boven staan en voor de zekerheid nu maar binnen ook wat zaadjes gezaaid. Hebben die misschien weer een voorsprong op de zaadjes buiten. We zullen zien. Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pirke64 Geplaatst: 19 maart 2015 Share Geplaatst: 19 maart 2015 Binnen stond de kropsla bij mij binnen 6 dagen boven de grond dus daar gaat het zeker snel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lunake Geplaatst: 20 maart 2015 Share Geplaatst: 20 maart 2015 Hey Ik heb ook een vierkantemeter tuin met tunnelkas. Handig Momenteel laat ik hem ook dicht. Enkel even luchten en water geven in het weekend. Bij mooi weer laat ik ze al wat langer open staan. Gaat goed Mijn bevindingen so far... Kropsla deed het bij mij binnen niet zo goed. Lange dunne sprieten. Daarvan heb ik nu wat plantgoed gekocht. Mijn pluksla doet het wel goed in mijn vierkantemeter tuin. Na 2 weken begon die te kiemen. De eerste heb ik al half februari gezaaid. Ondertussen met paar weken tussenpauze ook een tweede lijntje gezaaid zodat we een lekker constante aanvoer van sla hebben Ook deze zijn nu aan het kiemen gegaan. Wortels hebben er lang over gedaan te kiemen, maar die komen nu ook boven piepen. Dat heeft toch een 3/4 weken geduurd tegen die goed zichtbaar werden. Spinazie heb ik deze week gezaaid, daarvan ben ik ook in blije verwachting Verder heb ik binnen kerstomaatjes voorgezaaid, paprika, pompoen, stinkertjes, courgette en reukerwten. Deze staan ondertussen ook allemaal mooi boven. Dit weekend gaan we eens verspenen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
balkontuinder Geplaatst: 20 maart 2015 Share Geplaatst: 20 maart 2015 Vier weken? Oef... dat is geduld hebben. Ik heb mijn parijsjes op 6 en 17 maart gezaaid. Nog niets te zien.Het enige wat van het in maart gezaaide al boven de grond is, is de pluksla. (dan tel ik de DENO-methode gezaaide tomaten, paprika en peper even niet mee, want die staan binnen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sils Geplaatst: 20 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 20 maart 2015 Hey Ik heb ook een vierkantemeter tuin met tunnelkas. Handig Momenteel laat ik hem ook dicht. Enkel even luchten en water geven in het weekend. Bij mooi weer laat ik ze al wat langer open staan. Gaat goed Mijn bevindingen so far... Kropsla deed het bij mij binnen niet zo goed. Lange dunne sprieten. Daarvan heb ik nu wat plantgoed gekocht. Mijn pluksla doet het wel goed in mijn vierkantemeter tuin. Na 2 weken begon die te kiemen. De eerste heb ik al half februari gezaaid. Ondertussen met paar weken tussenpauze ook een tweede lijntje gezaaid zodat we een lekker constante aanvoer van sla hebben Ook deze zijn nu aan het kiemen gegaan. Wortels hebben er lang over gedaan te kiemen, maar die komen nu ook boven piepen. Dat heeft toch een 3/4 weken geduurd tegen die goed zichtbaar werden. Spinazie heb ik deze week gezaaid, daarvan ben ik ook in blije verwachting Verder heb ik binnen kerstomaatjes voorgezaaid, paprika, pompoen, stinkertjes, courgette en reukerwten. Deze staan ondertussen ook allemaal mooi boven. Dit weekend gaan we eens verspenen! Leuk hé die vierkante meter moestuin De pluksla heb ik 7 maart gezaaid maar ook nog niks van te zien haha. Moet echt geduld hebben. Vandaag zag ik iets groens in het vak van de kropsla. Hopen dat het ook de sla is. Hier staan ook kerstomaatjes, paprika, courgette en paksoi binnen te wachten tot ze naar buiten mogen. Heb ze nu maar even wat koeler gezet in de gang. Wortelen heb ik van de week gezaaid (zaailint) dus dat duurt nog wel even. Volgens jaar maar eerder doen. Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.