Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie


Billie

Aanbevolen berichten

Hey Iedereen,

 

Vandaag naar een groothandel geweest en hier lagen bakjes paddenstoelen. Zowel shitake, oesterzwam als een mengeling bos paddenstoelen.

Nu stond er niet op welke bos paddenstoelen het waren.

Ik weet dat identificatie hier uit den boze is, maar ga er van uit dat men hier zo voorzichtig in is omdat het meestal over wilde soorten gaat. Daar deze in het winkelrek lagen zijn ze zeker eetbaar en ben ik benieuwd of jullie me kunnen zeggen welke soorten het zijn?

 

16529381599_f5d42fc8bf_c.jpg

 

16095555913_c82c6794c2_c.jpg

 

16528080900_3a80aa594a_c.jpg

 

Groetjes Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bovenste is de Duinvoet ofwel de konings oesterzwam(Pleurotis Eryngii), vervolgens witte beukenzwam/Bunapi Shimeji en bruine beukenzwam/Buna Shimeji.

 

De Oesterzwam hoef je enkel maar wat plakjes van de steel in stro/graan/karton/houtmeel/snippers te steken en die gaat als deze wilt groeien heel hard.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stan,

 

Bedankt voor de beschrijving van de soorten. De eerste had ik al ergens gehoopt dat het de koningsoesterzwam was. Deze was zelfs rauw heeel lekkerrrr...

 

ivm het clonen/vermeerderen...You've read my mind!!

Ik heb deze middag nog even je draadjes nagelezen en heb wat karton geweekt in water met honing en gist.

Deze verdeeld over drie bakjes en dan nog even de microgolf in voor een minuutje om alles een beetje te steriliseren.

Na het afkoelen heb ik mijzelf een propere werkplek gemaakt... Pincet en operatie type mesje proper gemaakt met propyl alcohol. De steeltjes van alle soorten uiteen getrokken en hier stukjes uitgehaald en in het karton gestoken. Daarna uiteraard de paddenstoelen toegevoegd aan mijn hoofdmenu --> gerijpte entrecote met champignonsaus en kroketjes

 

Groetjes Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...