Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Simpel een camembert/brie maken.


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wij hebben ook een start gemaakt met camembert, echter hebben wij roodachtige schimmel erop.

Ook na een week nog geen spoor van witte schimmel. 

Ik had rauwe melk gebruikt, met yoghurt en room. Recept van internet. Helaas gaan ze vanavond in de prullenbak. 

Wij willen nu dit recept gaan gebruiken,  maar wie kan ons advies geven. 

Laten jullie de camembert buiten de koelkast rijpen of erin? 

En hoeveel  stemsel voegen jullie toe?

 

Alvast bedankt 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Wouter
Wat leuk dat je je hier ook aan waagt, en wat jammer dat je eerste poging mislukt is.
Maar houdt vol!
Jorieke heeft aan het begin van dit topic een super precieze omschrijving gemaakt van hoe zij die heerlijke kazen gemaakt heeft. Die heeft ze daarna nog ietsje verfijnd (zuursel en stremsel tegelijkertijd bijvoorbeeld) maar dat kom je bij t doorlezen van de eerste paar pagina’s vanzelf tegen.
Is een super de super recept. Zelf ook al meermaals met succes gemaakt.
Kaas-ze!

  • Like 1
  • Thanks 1

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb het in het 1e bericht allemaal op een rijtje gezet. Ik ben nog steeds wel kleine dingen aan het veranderen want ik ben nog steeds niet 100% tevreden met dat ie niet elke keer perfect is ;) Maar dat zijn nog geen aanpassingen die (elke keer) werken en dus opgeschreven kunnen worden.

 

Hoe heb je de schimmel toegevoegd? Ik denk dat je een stukje witschimmelkaas hebt gebruikt? Als zuur kan je karnemelk gebruiken, het zuur in yoghurt is voor andere (warmere) bereidingen. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...