Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kopen van zaden/fruit struiken bij Lidl Aldi


Ariyana

Aanbevolen berichten

Ik kon zo snel niks vinden hierover behalve topics over de betreffende aanbiedingen. Mijn vraag is eigenlijk of het wel veilig is om fruitstruiken zoals framboos/bramen, knollen, poot aardappelen en dergelijken te kopen bij de Lidl of Aldi. Ik zie genoeg forummers helemaal los gaan als de aanbiedingen er weer zijn zoals aankomende woensdag maar zit er geen gif of iets dergelijks op wat de tuin zou kunnen schaden?

 

Heel graag zou ik de zakjes met "vlinderbloemen" van de Aldi halen ( gemaakt in samenwerking met de bijenvereniging), een paar zakken met poot uitjes en 2 frambozenstruiken maar door al het gepraat over gif en Mansanto durf ik eigenlijk niks meer te kopen of zaaien. Ik heb nog een legio aan zakjes met zaad staan van onder andere de lidl maar heb nog niks durven planten. Het afgelopen jaar zaten de vlinderstruiken, kiwi boom en de klimplanten vol met bijen en vlinders, heb geen zin om ze te vergiftigen door het gebruik van besmet zaad.

 

Weet iemand misschien of het veilig is om te gebruiken, of dat ik me hier niet zo druk over hoef te maken?

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja, aldi verkoopt ook bio-zaden maar niet alles is daar bio; zaden worden vast ontsmet en/of behandeld net zoals bij de meeste andere zaadhandelaren, struiken zijn vast niet bio-opgekweekt

 

persoonlijk vertrouw ik het wel daar, de planten kan ik zelf verder wel eco laten opgroeien,

maar als je er moeite mee hebt kun je toch ook eco/bio zaden kopen? (Bolster etc,)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie Robo! De zaden die ik nu heb had ik aangeschaft voordat ik op het forum kwam. Hier heb ik gelezen dat veel knollen en zaden uit de winkels heel veel gif bevatten. Als de zaden kiemen en uitgroeien tot planten/groenten, hebben ze dat gif nog steeds in zich met gevolg dat bijen en vlinders eraan dood gaan. Vandaar ook dat ik ze niet durfde te zaaien.

 

Dat heeft me toen aan het denken gezet, vandaar ook mijn vraag. Ik zag dat veel moestuinders hier de planten en zaden wel kochten dus wellicht kon ik die dan wel veilig kopen. Ecozaden was ik wel van plan om te kopen uiteindelijk .

 

Als hier de ervaring is dat de zaden en struiken van de Aldi/Lidl in orde zijn, kan ik ze natuurlijk gewoon kopen. De uien en de framboos struiken worden dan het eerste begin van de moestuin, samen met de Thornless Evergreen die er al staat.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...