cosaluna Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Goedendag, Ik heb van mijn schoonmoeder een soort besjes gehad en ze zei dat het zaden zijn van een soort (marokkaanse) safraan.Zelf heb ik ze opengesneden en er zaten zaden in.Het ruikt heel kruidig.Maar ik geloof niet dat het safraan is omdat dat toch bollen zijn?Wie kan me helpen wat dit is en of ik het uberhaupt wel kan planten. Groeten Luna Quote
harm07 Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Saffraan komt van saffraankrokussen (Crocus sativus). Het saffraan is in feite de stamper van de saffraankrokus. Als die stamper niet word geplukt, kan er een soort zaaddoosje groeien. Dat is hetgene wat er op de foto staat. Zaden van de saffraankrokus bestaan dus wel degelijk, alleen zal het langer duren voordat de planten bloeien. Quote
Jenneke Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Het doet mij een beetje denken aan fenegriekzaad. Maar ik heb geen idee of dat zo groeit. Het wordt in ieder geval wel ook in de Noord-Afrikaanse keuken gebruikt en het is erg lekker. Quote
harm07 Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 De zaden zelf lijken er wel op, maar de zaaddoosjes zijn duidelijk niet van fenegriek. De zaden van fenegriek groeien in een hauw (een soort boontjes). Quote
Jenneke Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Pimentbesjes misschien? Ben hier een beetje door geïntrigeerd Quote
harm07 Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Ik hou ook vol Pimentbessen zijn donkerder van kleur, zijn iets groter en zitten niet in een zaaddoosje Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 En dan weer terugkomen en vragen wat voor plant het is Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jenneke Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Uiteraard, waar hebben we anders een moestuuinforum voor Quote
Erny Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Ik vind ze wel wat van Kardamom weghebben? Maar kan niet goed zien hoe de zaadjes in de hulsjes liggen en hoeveel... Quote
Nosferatu Geplaatst: 19 maart 2015 Geplaatst: 19 maart 2015 Ik vond deze foto van kardemom. Lijkt er wel op. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.