Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Iemand ervaring met deze munt soorten.


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

ik heb deze 2 munt soorten besteld nu vraag ik me af of iemand deze heeft.

En of en wat je er mee kan doen. Kun je deze gebruiken als thee Bijvoorbeeld.

Mentha 'Berries and Cream'

Mentha 'Strawberry Mint'

groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mentha 'Strawberry Mint' is de aardbeienmunt. Deze heb ik vorig jaar gehad. Je kunt er net als andere muntsoorten thee van maken, maar zelf vond ik ze veel minder lekker dan de gewone munt. De aardbeiensmaak proef je in de thee nauwelijks of helemaal niet meer. Bovendien zit er ook veel minder muntsmaak aan dan gewone munt, waardoor je een vrij smaakloze thee krijgt. De plant geurt wel heerlijk (naar aardbei-Fruittella snoepjes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aardbei smaak en geur is weg als je er thee van maakt(verhit) maar, niet als je deze vers op ijs of in een salade gebruikt . Drogen kan ook dan blijft er ook nog aroma aan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi koolrabi

Ik heb de appellant ook alleen deze soort in in tegenstelling tot de andere munt nog niet echt groen aan het worden er komen net wat blaadjes boven de grond. Terwijl ik van de pepermunt al wat heb geknipt voor een kan thee.

Staat de appelmunt bekend daarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi koolrabi

Ik heb de hele zomer nog hoor. Maar viel me gewoon op dat die langzamer opkomt net als de chocolademunt de rest van de munt is al lekker aan het groeien. En maakt het ook uit of je vaak wat van de munt af knipt. Of kan dat. Want ik knip nu en dan wel wat takjes om er dus thee van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel bij de jonge blaadjes van de aarbeienmunt herken ik de geur (van aardbeien) maar voor de rest smaak ik helemaal niets aardbei aan die strawberrie munt hoor.

 

Hier begint nu ook het eerste groen tevoorschijn te komen bij zowel chocolade-, aardbei-, als bananenmunt die in de winter volledig 'afgestorven' leken. Ik had eerder de indruk dat de chocolademunt de laatste in de rij was om terug in gang te schieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was dol op de wollige munt die ik had en eau de cologne (krullend blad) en zwarte munt (erg lekker, is volgens mij niet dezelfde als chocolade munt) en had de appelmunt ook staan (maar nog niet geprobeerd/was te klein nog).

Wat ik hierbij wel deed is het water voor de thee "net als groene thee" rond de 70-80 graden zetten en niet te lang laten trekken (voorkomt bitterheid). Ook kun je de blaadjes wat kneuzen alvorens je er thee van trekt om de smaak meer uit de blaadjes/takjes te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen chocolademunt staan en die komt pas net op. Kan het niet vergelijken, want ik moet nog eens achter een lekkere 'gewone' munt aan. Hopelijk blijven de luizen er dit jaar een beetje af, is niet zo appetijtelijk in de thee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hmm, dit lees ik precies te laat. Geert, ik had daar zo snel even niet aan gedacht. Dat krijg je als je zelf niet gewend bent om stekken te nemen. Heb net van de week Marokkaanse munt gekocht, haha.

 

Toch bedankt voor het aanbod, Stan. Als nieuw lid wilde ik wat terughoudend zijn met 'vragen'. Direct allerlei dingen gaan vragen/willen hebben terwijl je nieuw bent vind ik niet zo netjes, alsof je alleen daarvoor komt. Mijn ervaring is dat de gevestigde forumleden dat ook niet zo waarderen. Na mijn verhuizing is mijn eigen aanbod ook bijna niks meer en moest ik toch naar een tuincentrum. De Marokkaanse munt is wel groter dan de chocolademunt (zelfde potmaat) die daar ook stond, en ook veel verder dan mijn eigen chocolademunt.

 

Hoe kun je munt het beste stekken trouwens? Neem je dan een stuk wortel met blad of gewoon kaal en hoe groot dan? Ik heb dat nog nooit gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...