Manuela88 Geplaatst: 28 maart 2015 Geplaatst: 28 maart 2015 Hallo Heeft iemand enig idee wat voor ras dit is? Ik heb deze kippen een tijdje terug gekocht van iemandLekker voor de eitjes en ook vlees maar ben nu toch wel erg nieuwsgierig wat voor ras het isMijn man heeft ze toen opgehaald en er niet naar gevraagt maar werden soepkippen genoemd dus misschien wist die man het ook nietHeb verder ook geen gegevens om het alsnog te vragen Dus ik hoop dat iemand hier enig idee heeft. Mvg manuela Quote
Pietl Geplaatst: 28 maart 2015 Geplaatst: 28 maart 2015 Ik zou er bijna mijn hand voor in het vuur durven steken dat dit een kruising is tussen een wyandottekriel en de klassieke bruine leghybride Quote
Manuela88 Geplaatst: 29 maart 2015 Auteur Geplaatst: 29 maart 2015 Dat zou nog best eens kunnen ja nu je het zegt de wyandottekriel en leghybride heb ik beide gehad en de wyandottekriel was wel iets kleiner en de leghybride weer groterDeze maat zit er net tussenin maar dat zal dan komen door de kruising neem ik aan? Quote
Gemma Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Zit zeker Wyandotte bloed in.Dat herken is.Kruising met leghybride lijkt mij vrij aannemelijk. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Pietl Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Je ziet erg duidelijk de typische V-vorm en rozenkam van de wyandottekriel. De nakomelingen van bruine leghybriden zijn erg divers (logisch, het zijn hybriden), vaak bruin of wit met bruin. Veel plezier ermee! Quote
Manuela88 Geplaatst: 29 maart 2015 Auteur Geplaatst: 29 maart 2015 Bedankt voor jullie reacties zelf had ik datnooit bedacht Veel plezier hebben wij er zeker van ze leggen heerlijke eitjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.