Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Appelboom gesnoeid


0xygen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb een jonge appelboom gekocht en heb deze vandaag gesnoeid.

 

Mijn vraag is of ik het zo voldoende heb gesnoeid.

 

Naamloos63871427631249.png

 

Na het snoeien.

IMG20150329154252127541427636781.jpg

 

En ik heb nog een pruimen boom die ik ook gesnoeid heb:

 

IMG20150329154303181091427636840.jpg

 

IMG20150329154308192931427636851.jpg

Wat moet ik met deze vertakking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de top nog wat inkorten , want die heb je precies vergeten , Laat 40cm staan boven de bovenste zijtak. snoei de harttak op een oog tegenovergesteld als de ent. Doe dit elk jaar , afwisselend van het vorige jaar dus. Zo bekom je bijna rechte harttak , en door een stuk terug te snoeien stimuleer je zijtakken. stel dat je de top nu niet zou snoeien , dan bestaat het risico dat een een gans kaal stuk bekomt , en dat wil je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je hulp. Ik had op internet gelezen dat de ene wel de harttak snoeide en de andere juist weer niet. Daarom had ik deze even gelaten voor wat die is. Ik heb de bomen nu trouwens binnen staan, omdat ik had gelezen dat als gesnoeide bomen buiten staan met regen er kans is op boom kanker.

 

Ps. wat moet ik met die splitsing doen bij mijn pruimen boom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel de top nog wat inkorten , want die heb je precies vergeten , Laat 40cm staan boven de bovenste zijtak. snoei de harttak op een oog tegenovergesteld als de ent. Doe dit elk jaar , afwisselend van het vorige jaar dus. Zo bekom je bijna rechte harttak , en door een stuk terug te snoeien stimuleer je zijtakken. stel dat je de top nu niet zou snoeien , dan bestaat het risico dat een een gans kaal stuk bekomt , en dat wil je niet.

 

wat is de ent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...