Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Tomaat zaailing valt om?

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi allemaal

Dit is 1 van de gezaaide tomaten. maar ze vallen spontaan om en heb geen idee waarom.

tomaat-429971427642721.jpg

Ik heb ze niet te warm staan in een vensterbank zonder verwarming en water geef ik pas als de grond droog is.

Geplaatst:

tomaat?

zitten erg weinig wortels aan?

Geplaatst:

lijkt me ook geen blad van een tomaat te zijn...

Geplaatst:

Is precies meer een soort sla.

Geplaatst:

Ik dacht al dat dit niet klopte. Dit komt echt uit een kweek setje van de action stond op tomaat.

Geplaatst:

Maak eens wat meer foto's (ook van bovenkant) van die vermeende tomaten en plaats die in het identificatie-topic... dan kunnen we lekker raden wat het is...

Action heeft wel vaker gefaald met inhoud van zaadzakjes, bijvoorbeeld met die zogenaamde vleesetende plantjes die Yakon bleken te zijn.

Geplaatst:
Ik dacht al dat dit niet klopte. Dit komt echt uit een kweek setje van de action stond op tomaat.

Oh als de action zo faalt gaat het hier nog leuk worden. Ik heb hier het keukenkruiden en theekruiden pakketjes

Geplaatst:

Paarse verkleuring zou nog kunnen van de kou maar 'de vingers' die ontbreken dat kan haast niet Lijkt mij ook iets anders te zijn hoor, tenzij deze tomaat erf grote en veel kiemblaadjes gemaakt heeft en de echte blaadjes in het hart verstopt zitten

Zo te zien omgevallen doordat er een knakje zit net boven de erg kleine wortels, ook de steel is wat smaller geworden wat meestal toch wijst op een wortelprobleem. Meestal is dat dan water of een larve die de oorzaak is, maar in deze situatie gaf je al aan dat dat eigenlijk niet het probleem zou mogen zijn.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Eigenlijk denk ik wel dat het een tomaat is aan de haartjes te zien.

En de stengel net boven de grond lijkt doorgerot.

Geplaatst:
En de stengel net boven de grond lijkt doorgerot.
Inderdaad sluipwesp, oorzaak is meestal dat de plantjes te nat staan (of oude zaaigrond).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.