Geplaatst: 1 uur geleden1 u Leuk topic! Wij halen onze mungbonen bij de natuurwinkel. Maak zelf regelmatig tauge. Vandaar dat ik bedacht dit jaar in de achtertuin in de foliekas mungbonen te gaan kweken. Chatgpt zei dat ze maar 15 cm tussenruimte nodig hebben, dus ik rekende me al rijk. 80 mungbonen gezaaid. Blijkt die 15 cm in volle grond te zijn, die ik in de kas niet heb (staat op tegels), en dat een enkel plantje het beste in een 10 liter emmer of pot kan. Oeps 🫣. Ik heb geen 80 emmers ruimte in de kas, wil ook nog wel iets anders dan een mungbonenkwekerij. Dus eten wij vanvond tjap-choy met mungbonen scheuten. Ik houd wel een paar voorgekiemde apart voor in enkele 10l emmers. Het wordt een iets kleinere opbrengst dan gepland, lol. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 59 minuten geleden59 min Ps ik las dat munbonen niet zo van verpotten houden, en dat je ze het beste direct in hun uiteindelijke pot zaait. Maar ook dat ze het best binnen voorgekiemd worden en groeien. Hoe dan? 10 emmers in de vensterbank? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.