Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Grond dichtgeslagen - aardappelen poten?

ptenkate

Recommended Posts

Goedenavond,

we hebben voor het 1e jaar een moestuin. Tuin is helemaal omgespit, 2 spades diep, maar vervolgens zijn we aan het werk gegaan om een mooi hekwerk te maken. Gevolg is natuurlijk dat de grond weer dichtgeslagen is. Nu door het vele regenen staan er dikke plassen op de zwarte aarde, en ik wil natuurlijk graag de pootaardappelen erin hebben.

Hoe krijg ik het stuk zo snel mogelijk geschikt om de aardappelen te poten? Vanaf komend weekend zal het droger worden. Het stuk weer omspitten en gewoon laten drogen?

alvast bedankt.

Spaar uw water, ge hebt er rapper te kort dan ge denkt.

Graaf wat lager gedeelten in uw tuin waar ge het water kunt opslaan als er echt teveel is, voren en paden kunnen hier goed voor dienen, dan verliest ge niets.

Stel u voor dat het nu eens drie weken niet meer regent, zoudt ge dan niet naar de gieter grijpen?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

bedankt voor al jullie reacties! ik ga het stuk dit weekend even omspitten, en dan volgende week de aardappels erin.

de voorspellingen voor het weer lijken eindelijk goed te worden! sowieso droog vanaf het weekend!

groet, patrick