Angelaaa91 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 beste allemaal, Ik ben onlangs begonnen met het kweken van groenten d.m.v de moestuintjes van de AH.Nu heb ik een aantal plantjes zo ver dat ze al verpot zijn,...maar nu heb ik een vraagje over mijn broccoli,Iemand zei tegen mij,...je moet de plantjes van elkaar scheiden en een afstand tussen laten zodat ze verder kunnen groeien.Zou iemand mij dit kunnen bevestigen en tips kunnen geven over hoe nu verder? Ook voeg ik even een foto toe van de Broccoli en nog een aantal andere plantjes. De Broccoli.... De andere plantjes incl de broccoli.... Alvast bedankt, Gr Angela Quote
Missmass Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Ieder sprietje wordt als het goed is 1 broccoliplant. En dat worden grote planten en dus moet je die sprietjes nu dus inderdaad scheiden. Hetzelfde geldt voor de meeste groenten Hier een goede link naar een site waar je veel info kunt vinden over allerlei groenten, nu even doorgelust naar broccoli:http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/koolgewassen/broccoli/ Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Angelaaa91 Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 Oh helemaal top! Ik probeer het zo voorzichtig mogelijk te doen.... ze zitten nogal dicht op elkaar. Maar helemaal top van de link,...daar ga ik zeker wat aan hebben Quote
harm07 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Zet ze meteen ook een stuk dieper, want de plantjes zien er nu nogal iel uit. Quote
Angelaaa91 Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 gaan we doen bedankt voor je tip. Kan ik ze gewoon in dezelfde potjes zetten als waar ze nu in zitten of moet ik een aantal andere potten aanschaffen? Quote
Missmass Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Nee joh, je kunt je het beste even gaan verdiepen in hoe je groenten kweekt. Broccoli staat hier al 3 weken buiten in de volle grond en op koude nachten zet ik er een jampot over heen. Gaat prima. Lees anders per groentensoort even iets meer, dat scheelt. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Angelaaa91 Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 dankjewel voor je reactie! Ik ga me ff verdiepen Quote
Missmass Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 P.s. je kunt broccoli ook prima in potten kweken, maar zoals je wel kunt zien aan de bloem van de plant (het deel dat we opeten dus) is het een grote plant die dan wel een flinke pot nodig heeft) Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
gerritr1955 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Opkweken in grotere potten gaat heel goed.Niet iedereen heeft de gelegenheid om een aantal avonden jampotten te gaan plaatsen.Succes, gaat je echt wel lukken hoor. Quote Hortus est amicus meus.
Angelaaa91 Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 ik zal van de week even op zoek gaan naar een aantal potten. Zowel voor de broccoli als voor de worteltjes etc... Maar nu heb ik ook een kweektuin gezien bij de praxis... (plaatje hieronder,..) is deze ook geschikt? Quote
gerritr1955 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 Ziet er mooi uit, maar ik denk dat een aantal potten goedkoper is.Ik schat dat drie, hooguit vier broccoliplanten hierin naast elkaar kunnen. Quote Hortus est amicus meus.
Angelaaa91 Geplaatst: 6 april 2015 Auteur Geplaatst: 6 april 2015 ok super dankjewel Ga ik ff op pottenjacht. Denk minimaal 30 cm diep of niet? Quote
gerritr1955 Geplaatst: 6 april 2015 Geplaatst: 6 april 2015 30 cm Minimaal zou ik zeker voor gaan.Ruimte hebben ze zowel boven de grond als onder de grond nodig. Quote Hortus est amicus meus.
thijmen Geplaatst: 7 april 2015 Geplaatst: 7 april 2015 Als je ze in een pot zet hebben de planten niet veel plek voor de wortels, maar als je de plantdelen eet die boven de grond groeien is dat niet erg, maar ik zou er wel een stok bij zetten voor de de stevigheid. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.