Ga naar inhoud

Broccoli en andere plantjes ontkiemt...hoe nu verder?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste allemaal,

Ik ben onlangs begonnen met het kweken van groenten d.m.v de moestuintjes van de AH.

Nu heb ik een aantal plantjes zo ver dat ze al verpot zijn,...maar nu heb ik een vraagje over mijn broccoli,

Iemand zei tegen mij,...je moet de plantjes van elkaar scheiden en een afstand tussen laten zodat ze verder kunnen groeien.

Zou iemand mij dit kunnen bevestigen en tips kunnen geven over hoe nu verder? Ook voeg ik even een foto toe van de Broccoli en nog een aantal andere plantjes.

20u1yc7.jpg

De Broccoli....

15coos6.jpg

De andere plantjes incl de broccoli....

Alvast bedankt,

Gr Angela

Geplaatst:

Ieder sprietje wordt als het goed is 1 broccoliplant. En dat worden grote planten en dus moet je die sprietjes nu dus inderdaad scheiden. Hetzelfde geldt voor de meeste groenten

Hier een goede link naar een site waar je veel info kunt vinden over allerlei groenten, nu even doorgelust naar broccoli:

http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/koolgewassen/broccoli/

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Oh helemaal top! Ik probeer het zo voorzichtig mogelijk te doen.... ze zitten nogal dicht op elkaar. Maar helemaal top van de link,...daar ga ik zeker wat aan hebben

Geplaatst:

Nee joh, je kunt je het beste even gaan verdiepen in hoe je groenten kweekt. Broccoli staat hier al 3 weken buiten in de volle grond en op koude nachten zet ik er een jampot over heen. Gaat prima.

Lees anders per groentensoort even iets meer, dat scheelt.

Geplaatst:

P.s. je kunt broccoli ook prima in potten kweken, maar zoals je wel kunt zien aan de bloem van de plant (het deel dat we opeten dus) is het een grote plant die dan wel een flinke pot nodig heeft)

Geplaatst:

Opkweken in grotere potten gaat heel goed.

Niet iedereen heeft de gelegenheid om een aantal avonden jampotten te gaan plaatsen.

Succes, gaat je echt wel lukken hoor.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

ik zal van de week even op zoek gaan naar een aantal potten. Zowel voor de broccoli als voor de worteltjes etc... Maar nu heb ik ook een kweektuin gezien bij de praxis... (plaatje hieronder,..) is deze ook geschikt?

2i91bpl.jpg

Geplaatst:

Als je ze in een pot zet hebben de planten niet veel plek voor de wortels, maar als je de plantdelen eet die boven de grond groeien is dat niet erg, maar ik zou er wel een stok bij zetten voor de de stevigheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...