Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoeveel paksoi voor 4 personen?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi

hoeveel paksoi heb ik nodig om met 4 personen 2 volwassenen en 2 kinderen van 6 en 8 ervan te kunnen eten.

En kan ik nu nog wat bij zaaien of ben ik dan al te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve jessicapilon

Ik heb al eens gezegd dat ik graag met een kwinkslag schrijf. Maar het is altijd goed gemeend

Maar hoe kunnen wij nou weten hoeveel paksoi jij nodig hebt voor vier personen.

Er zijn mensen die normaal eten, maar er zijn er ook waar een voor vier eet . Nou als jullie allemaal eten voor vier, zou ik voor 16 mensen klaar maken.

 

 

Groetjes Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de vraag hoeveel meter erwten moet ik zaaien om daar voldoende oogst van de te hebben voor een gezin van 4 is het soms al moeilijk antwoorden, zelfde probleem met spinazie maar ik vermoed dat je van paksoi evenveel nodig hebt als van snijbiet.

 

Ik kwam (van snijbiet) voor een gezin van 4 toe met 3 rijen van een meter met ongeveer een plantafstand van 25 per plant. Maar van die paksoi kan je dan wel niet wekelijks eten hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zat te denken om paksoi te gebruiken Door roerbak of rijst bami ik denk 1 aan 2 keer per week. ik denk dat ik dan toch nog wat ga bij zaaien. Ik denk dan aan wat geertlaurent zegt 2 rijen om te gaan gebruiken. Dan kan ik als ik 1 keer per week eet wel een paar weken vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook snijbiet staan Jessica? Voor het geval de Paksoi niet lukt is de Groene Witribbige een hele goeie vervanger en een zorgeloze groeier die ook nog eens steeds aangroeit nadat je geoogst hebt. Heel goed voor roerbakken.

Van die snijbiet heb ik wel zaad voor je (meer dan genoeg).

 

Paksoi kan erg gevoelig zijn voor koolvlieg e.d. Dus wel afdekken met geschikt insectengaas anders heb je straks geperforeerde paksoi.

Ook zou ik dan in meerdere rondes zaaien en niet alles tegelijk. Dan is de kans dat de boel gaat doorschieten omdat je er niet tegenop kan eten niet zo groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook snijbiet staan Jessica? Voor het geval de Paksoi niet lukt is de Groene Witribbige een hele goeie vervanger en een zorgeloze groeier die ook nog eens steeds aangroeit nadat je geoogst hebt. Heel goed voor roerbakken.

Van die snijbiet heb ik wel zaad voor je (meer dan genoeg).

 

Paksoi kan erg gevoelig zijn voor koolvlieg e.d. Dus wel afdekken met geschikt insectengaas anders heb je straks geperforeerde paksoi.

Ook zou ik dan in meerdere rondes zaaien en niet alles tegelijk. Dan is de kans dat de boel gaat doorschieten omdat je er niet tegenop kan eten niet zo groot.

 

Hoi erny ik heb de regenboog en gewone groene snijbiet

de paksoi plantjes die ik nu heb zijn er momenteel 2 echt al grote planten. Deze heb ik een tijdje geleden bij de Friesestraat gekocht was toen een zaden beurs. De rest van me paksoi moet ik nog zaaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal 1 deze dagen even een foto maken. Morgen al niet meestal ben ik heel snel met dat soort dingen maar ik zit bijna zeker met de bof. Dikke wang keelontsteking en hoge koorts. Morgen eerst naar de huisarts want de bof kan best gevaarlijk zijn voor volwassenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn paksoi is alleen geschikt voor zaaien na de langste dag. Ik weet niet wat voor voorschriften jij op je zakje hebt staan. Voor mij is paksoi nateelt... strakkies... nazomer en herfst....

 

klopt, want langedag plant (=die zou gaan bloeien als de dagen langer worden, toch?) maar kan ook heel vroeg zonder schieten als het op tijd oogstbaar is linkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...