Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nestje jonge wilde konijnen


Lenepeen

Aanbevolen berichten

Was vandaag de composthoop aan het afgraven. Jaren niet gedaan dus lekker veel aarde en compost. Helaas, doordat de hoop zo'n tijd onaangetast is gebleven heeft een konijnenmevrouwtje bedacht dat ze er wel een nest in kon maken en heeft daar haar jongen geworpen... Laat ik nou net op dat nest stuiten... Ik trof 2 jonge konijntjes aan, met vacht en hun ogen nog dicht. Geen idee waar mama uithangt. Kleine bijkomstigheid: sinds zondag zit de moestuin 'dicht' (nieuwe omheining). Gek genoeg heb ik geen graafsporen gezien van mama die bij haar jongen wil komen. Kan ook zijn dat ze er van onderaf bijkomt, via een gang vèr onder de omheining door. De jongen zagen er nog levendig uit, niet uitgedroogd ofzo. Ik heb voor nu het hol afgesloten met een plaat en wil even afwachten of ik morgen iets bijzonders zie.

Mijn vraag is: wat moet ik hier nou mee?? Ik wil geen konijnen in m'n tuin, wil ook geen dieren dood zien gaan... Help!

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnenopvang bellen. Als het nest verstoord is is de kans aanwezig dat moederkonijn niet terugkomt. De konijnenopvang haalt de jongen op en brengt deze dan groot (flessen) en ze ze na een week of 6 uit. De kans is wel heel groot dat babykonijnen die nog geen twee weken oud zijn het niet halen. Helaas kan flesvoeding moedermelk niet vervangen.

Een konijnenopvang / knaagdierenopvang kan je ook advies geven, misschien is het niet nodig dat de jongen worden opgehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hol was aan die kant afgesloten, voordat ik met mn spade langskwam, vandaar dat ik het weer dicht had gemaakt.

Maar het probleem heeft zichzelf opgelost: vanmorgen was het schot weggeschoven en het nest leeg. Ik denk dat er een wezel of iets dergelijks langs is geweest. Sneu voor de konijntjes maar ik ben blij dat ik er geen beslissing meer over hoef te nemen. Zat er echt mee in mn maag.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...