WestlandseGrunneger Posted April 19, 2015 Posted April 19, 2015 Hallo moestuinders! Laatst heb ik de zomer/hersftprei voorgezaaid in twee bakken.. De zaden zijn alleen wat ongelijk verdeeld. Kan ik de plantjes is de overvolle bak nog verplanten, of zal ik ze gewoon laten groeien? Het liefst wil ik geen planten verliezen. Groetjes WG Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
Nynkef Posted April 19, 2015 Posted April 19, 2015 Ik heb het wel vaker zo gezien, ik meen dat diegene ze zo liet staan en tegen de tijd dat ze uitgeplant zouden worden liet weken in een emmer water zodat ze los van elkaar kwamen. Quote
WestlandseGrunneger Posted April 19, 2015 Author Posted April 19, 2015 Bedankt voor de tip, dan laat ik ze wel zo staan! Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
RobO Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 als je ze nu verpot komt er wel meer groei in, kun je ze uitplanten als ze een potloodje dik zijn Quote
WestlandseGrunneger Posted April 20, 2015 Author Posted April 20, 2015 Verpotten, je bedoelt 1 plant per potje? Dat kost wel veel ruimte en potgrond. Ik heb eigenlijk de pot waar ze in staat genoeg bemest totdat ze groot genoeg zijn om uit te planten. Als ik ze zou verpotten, krijgen ze dan niet veel stress? Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
Gemma Posted April 20, 2015 Posted April 20, 2015 Zo zaai ik ze ook altijd Dan laat ik ze iets groter/dikker worden dan dit en dan gewoon verplanten per stuk in potje.Dan zijn ze makkelijker te hanteren.Na een maand in een potje plant ik ze dan uit buiten.Nooit problemen gehad op die manier.Gewoon nog even wachten tot ze iets groter zijn en dan idd losweken met water om de wirwar van worteltjes te onrafelen. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
WestlandseGrunneger Posted April 20, 2015 Author Posted April 20, 2015 Oké, ik laat ze dan nu nog even staan totdat ze wat dikker zijn om te verspenen. Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
WestlandseGrunneger Posted April 21, 2015 Author Posted April 21, 2015 Wat een mooi filmpje! Volgend jaar doe ik het zeker zo:) Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
WestlandseGrunneger Posted April 22, 2015 Author Posted April 22, 2015 In het filmpje werden ze netjes neergelegd. Dat ga ik volgend jaar anders doen. Ook met wat meer afstand tussen de zaden. Heb jij dat filmpje gemaakt? Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
Arnoud Posted April 24, 2015 Posted April 24, 2015 Nee joh, geen film van mij.Maar maak je niet te druk of het lukken wil, het komt wel goed, prei is relatief makkelijk, zoals jij het doet moet het lukken.Rustig afwachten tot ze ongeveer pootlood dik zijn, dan uit de pot halen en ruim in de grond zetten.We zijn geen raket-geleerden, laat de natuur het werk doen. Quote
WestlandseGrunneger Posted April 24, 2015 Author Posted April 24, 2015 Geruststellende woorden:) inmiddels uitgedund en de overgebleven planten in een lange plantenbak verspeend. De bak Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
Recommended Posts