Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Cherry tomaat naar pot of naar volle grond verplanten?

joelletje28

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb van de moestuinpotjes van de Ah Cherry tomaatjes. Ze lijken me nu wel groot genoeg om te verpotten. Mijn vraag is of ik ze het beste in de tuin kan verpotten of in een pot met potgrond en zand? Ze zijn ontkiemt in mijn sere en daar deden ze het heel goed. Maar is de temperatuursverandering nu niet te groot als ik ze naar buiten doe? En hoe zit het met de zon? Kan iemand me hierbij helpen

142961733735642331429617412.jpg

Zou ze nog niet in vollegrond zetten, eerst in een iets groter potje (elk hun eigen); gevuld met potgrond. Zo ontwikkelt het wortelstelsel optimaal. je kan ze mooi diep planten tot aan de blaadjes. Op die manier groeien er dan nog meer wortels vanuit de ondergrondse stengel (=sterkere plantjes).

Zet ze best nog eventjes in hun nieuw potje in de serre. Ze lijken me te klein om al buiten te zetten.

vandaag was het buiten mooi maar nu koelt het al af en s'nachts is het al helemaal koud.

Dus als de temperatuur buiten mooi / gelijk aan de serre is zeg maar 15 graden.

Dan langzaam over wennen eerst een uur buiten en dan langzaam langer

Door wind worden de planten ook steviger.

15 mei zijn de ijsheilige hierna is de kans op nacht vorst minder.

Tomaten hebben veel kans op phytovtra (ziekte) deze spore zitten in de lucht daarom geen regen van boven binnen werkt dan beter positief effect van extra warmte