SunSyl Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Mijn moestuin bakken staan op het balkon waar 's ochtends de zon op schijnt.Het balkon heeft alleen een open voorkant, aan de andere drie zijdes zit een muur, een deur en een stukje muur met groot raam.Door dat het ingebouwd is (inpandig?) blijft er wel vrij veel warmte hangen. Krijgen de plantjes hier genoeg zon?De tomaten gaan eigenlijk altijd wel goed en de paprika ging vorig jaar net zo goed als bij mijn broer in de tuin.Ik heb er nu ook kolen (broccoli, bloemkool en rodekool) sla, radijs, wortels en bosui. Ga ik hier kunnen oogsten of krijgt het te weinig zon?Een kleine oogst vind ik niet erg. Wat is jullie ervaring. Syl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Aangezien paprika goed gaat, zou ik denken dat het meeste wel goed zal gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 klopt, behalve de groenten die het liever iets koeler hebben linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SunSyl Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 Bedankt voor de link RobO, kon het zelf gisteren niet vinden. De paprika (yolo wonder groen/rood) had vrucht, (Hij stond in de meest donkere hoek.) maar ze verkleurde niet.Bij mijn broer in de tuin deden ze het niet beter. Nou dacht ik van de week hier ergens gelezen te hebben dat de Yolo wonder ook niet echt een volle grond ras voor buiten is.De paprika gaat dit jaar naar het andere balkon, waar het in de zon uit de wind in mei al temperaturen van boven de 30 bereikt. Maar voor mijn kolen heb ik door jullie antwoorden en de link goeie hoop.Bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Beetje een algemene regen maar: meer dan 6 uur zon per dag zon = geschikt voor al je groenten! Minder zon is zoeken naar 'schaduwgroenten'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts