Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Radijzen in zaaikist

tomvm

Recommended Posts

hallo

ik heb voor de eerste keer radijzen in een zaaikist gezet een 3-tal weken geleden.

Er zijn al blaadjes uitgekomen, maar voor de rest nog niets te zien.

Ik heb de zaaikist nu sinds een paar dagen in onze nieuwe serre gezet (hebben altijd in de garage gestaan)

Nu is het probleem ineens dat meer van de helft van de blaadjes slap zijn gaan hangen en dat er zelf een enkele al is 'afgestorven'.

Weten jullie toevallig hoe dit komt?

Ter info: Ik geef ze telkens 's avonds water en de volgende avond is het (nu met dit weer toch) altijd opgedroogd (terwijl mijn pompoenplanten in andere potjes nog gewoon nat zijn).

Alvast bedankt

Tom

Misschien is het handig om ook even een foto van de situatie en de betreffende kist te plaatsen zodat we gemakkelijker mee kunnen denken?

Ik denk nu zelf dat het daar te warm wordt in die serre...

Beter om ze gewoon buiten te zetten. Niet pamperen maar sterk maken.

ik heb een nieuwe serre en wou die onmiddellijk gebruiken voor alles wat ik me kon bedenken

buiten is het maar 4m x 4m dat ik groentenhof heb en die gaat ook al vol staan precies

maar idd, radijzen staan beter gewoon buiten

Radijsjes zaai je standaard in rijen op 10cm afstand, 2cm in de rij (of uitdunnen tot 2cm van elkaar). Dit betekent dat elk radijsje 10cm x 2cm of 20 vierkante cm nodig heeft. 1 vierkante meter is 100cm x 100cm of 10.000 cm2. Moest je enkel radijs kweken in je 4x4m tuin zou dit 500 x 16 of 8.000 radijsjes kunnen opleveren. Knabbelen maar !