Ga naar inhoud

Ziekte op aardbeien? Sommige blaadjes verwelken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op mijn aardbijen een of andere ziekte denk ik. Er zijn namelijk hier en daar verdorde blaadjes die eruit zien zoals op de foto's. De meeste blaadjes zijn volgens mij oké, maar als je op de foto's kijkt zie je de dode/verdorde blaadjes wel?

(Als je het niet ziet kan ik de foto's wel nog bewerken en het omcirkelen ofzo...)

0721.JPG

0722.JPG

0727.JPG

Heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb geen kunstmest gegeven. Enkel organische meststof.

Verwelkingsziekte, ziet dat er zo uit? Ik dacht dat de planten dan helemaal zouden slap hangen?

Ik heb trouwens 2 weken terug nog 5 plantjes extra gekocht in tuincentra. Deze plantjes vertonen hetzelfde probleem nu.

Geplaatst:

Kan je ook hebben met aardbeien die bloeien kort nadat ze nog verplant zijn. De wortels hebben dan nog niet de tijd gehad om uit te groeien terwijl de plant al vrucht zet. Vocht gaat dan naar de vrucht i.p.v. naar de blaadjes. Goed verzorgen en kijken hoe het verder loopt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...