Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Welk tomatensoort is dit?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb gisteren twee tomatenplantjes gekregen en mijn vraag is, welk soort is het? Ben het gisteren helemaal vergeten te vragen in alle drukte.

Tomatenplant 1 kan ik ontcijferen, dat is de Tigerella.

tomaat1a56271430041012.jpg

tomaat1b56151430041024.jpg

Daar heb ik op gegoogeld en die tomaat kende ik nog niet. Leuk, daar ga ik zaad van winnen, want onbekende (voor mij dan) soorten vind ik leuker dan de standaard soorten.

Maar tomatenplant 2 daar kan ik niks mee. De naam is ongetwijfeld in het Duits geschreven, want ik heb de planten in Duitsland gekregen.

tomaat2a79451430040958.jpg

tomaat2b65181430041158.jpg

Plant 2 heeft een meer paarsachtige steel en de bladen zijn donkerder.

Plant 1 ziet er even minder uit, die heeft in de zon gestaan en moet daarvan even bijkomen. Plant 2 ook, maar die kan er blijkbaar beter tegen. Ook van plant 2 ga ik zaden winnen, maar het is wel handig als ik een idee heb welk soort het is.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zie nu dat er een apart topic voor is. Dat heb ik over het hoofd gezien, mijn excuses. Mijn vraag kan verplaatst worden.

Geplaatst:

Ik denk Hlozanek. Kleine rode tomaatjes. Leuke planten!

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank jullie wel, daar was ik nooit achtergekomen!

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Heb voor de tomaten en komkommer een foliekas gekocht, dat werkt beter dan het beschermen met een plastic "doek" op koudere dagen en nachten.

Nu nog uitzoeken hoe je tomatenzaad goed kan winnen en bewaren, dan kan ik die het volgend jaar ook zelf zaaien. Maar daar heb ik gelukkig nog alle tijd voor om dat goed uit te zoeken.

Geplaatst:

tigerella zijn leuke en lekkere tomaatjes!

Geplaatst:

Hee Flup, ik was afgelopen voorjaar te lui voor dat hele gedoe met gisten van tomatenzaadjes of wrijven in een zeef met zand. Ben op een zonnige dag in de achtertuin gaan zitten met zaaipotjes en een bord met verschillende gehalveerde snacktomaatjes. Van elke soort 5-8 zaadjes gewoon heen en weer gepulkt op mijn handpalm tot het ergste vlies eraf was, en daarna 'droog' gewreven tussen mijn vingers. Alsnog zijn bijna alle zaadjes opgekomen. Volgens mij is het niet supermoeilijk:).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:
  • Auteur

Weer tips waar ik wat mee kan, super!

Voorlopig moeten er eerst maar tomaten aankomen, maar een goede voorbereiding is het halve werk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.