MarcelRdam Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 We zijn begonnen met 'stadslandbouw' op een braakliggende kavel in onze wijk. Ondergrond is opgespoten zand. Ik heb 2x6 m. Hoeveel m2 aarde zou ik moeten storten voor een eenvoudige moestuin? Vrgr Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 (edited) 12 m² zou ik zeggen.Maar feitelijk hebt ge geen aarde nodig want zand is ook aarde.Veel stalmest, liefst overjaars, en nog meer compost, alles samen een paar m³ en dat inwerken, goed met uw zand mengen en ge zult redelijk snel goede grond hebben.Zelfs het eerste jaar kunt ge reeds het een en ander oogsten. Edited April 27, 2015 by Guest Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosha Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Bij mij heb ik wel de bovenkant afgegraven en aarde gestort. Ik weet niet precies hoeveel zakken, maar meer dan ik zou willen. Er is niet heel veel afgegraven en ik heb voordat ik de aarde stortte zandgrondverbeteraar (bentonietklei) door de grond gemengd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcelRdam Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Is tuinaarde vruchtbaarder dan zandgrond? Of maakt dat eigenlijk niet veel uit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts