Ga naar inhoud

Wat is de Nederlandse naam van de volgende paprikasoorten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb weer eens wat opgeduikeld van een plantenmarkt en heb deze keer paprika's en tomaten gescoord.

De tomaat heb ik kunnen ontcijferen, maar van de paprika's kom ik de Nederlandse naam niet tegen met Google.

De paprika's heten "Golden Flame" en "Szegediner". Als ik Google op "Szegediner" (en paprika natuurlijk) dan kom ik ook een pepersoort tegen die zo heet. En bij "Golden Flame" kom ik helemaal niks tegen. Weten jullie misschien de Nederlandse naam van deze paprika- (of peper) soorten?

De tomaat was overigens een Myrto F1 vleestomaat.

Bedankt alvast.

Geplaatst:

Er is een Goldflame:https://www.99roots.com/en/shop/capsicum-annuum-goldflame-p2162

En hier de Szegediner :http://www.reimerseeds.com/szeged-hot-peppers.aspx

Het is van oorsprong een Hongaarse paprika.

Szeged is een stad in Hongarije en is gelegen aan de Tisza, de voornaamste bijrivier van de Donau.

De Goldflame is dan de Goudvlam

Pepers/paprika's vertaalt men meestal niet.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Dank voor je antwoord. Ik begrijp dus dat de Szegediner een peperplant is. Goed om te weten, dat ik niet per ongeluk wat van die pepers in mijn rauwkostsalade doe.

Geplaatst:

In het stukje van de link staat dat het "milde" pepers zijn... dus dan lijkt me dat prima in een rauwkostsalade passen...

En paprika's zijn dus ook pepers en in Hongarije noemen ze alles dan weer Paprika...

Geplaatst:

Jaja, lekker verwarrend dus.

Hou zelf niet zo van pepers in mijn salade, pepers verwerk ik het liefst in andere gerechten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...