Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net heb ik wat afdrukken gevonden in onze moestuin.

De peulen zijn aan die zijde aangevreten, maar ik weet natuurlijk niet of dit de dader was.

2015050720180026771431029873.jpg

Wat zou het kunnen zijn?

2015050720174944521431029936.jpg

We tuinieren op veengrond. Er loopt een slootje om ons complex. Daar achter aan de ene zijde weiland met kassen en aan de andere kant een veenbosje met een meertje

Ik heb bij de buuf wel eens een haas gezien die in 1x over de sloot sprong toen hij mij zag (zou ik ook doen ). Maar die afdrukken lijken wat klein. Eerder een rat of muis misschien?

Gardening is cheaper than therapy.....and you get tomatoes

Geplaatst:

Het is wel moeilijk om zo de grootte van de pootafdrukken te schatten...

Hoeveel cm (breedte/lengte) zijn ze ongeveer?

Geplaatst:

Hoe stom dat ik er niets naast heb gelegd voor de afmeting hè? ! dat bedacht ik me pas toen ik thuis was.

Meer dan een centimeter of twee in doorsnede zullen ze niet zijn schat ik. Morgen ben ik er weer. Mooie herkansing.

Zelf moest ik gelijk aan een egel denken.

Geplaatst:

En als ik nu verder kijk lijkt die egel ook een goede optie, misschien op jacht naar de slakken die van je peulen aten?

Geplaatst:

Een boommarter zou ook heel goed kunnen. Daar heb ik er afgelopen jaar eentje de weg bij onze parkeerplaats zien oversteken. Dus ze zitten er zeker. De pootafdrukken lijken ook overeen te komen.

Geplaatst:

Wat leuk dit!! Alleen jammer dat je er nooit echt achter kunt komen! Een camera met beweginssensor ophangen. Hoe cool zou dat zijn! Beetje onbetaalbaar helaas.

Geplaatst:

twee verschillende beestjes volgens mij, bovenste en onderste afdruk op de foto zijn van een egel, die in het midden doen denken aan een duif, compleet andere inplanting van de "tenen"...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...