Fleur Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Goede avond allemaal. Ik ben nog een leek op moes tuinieren wat begonnen is met de AH moestuintjes.Nu lijkt alles voorspoedig te gaan en zie op 1 tomatenplantjes wat knoppen zitten.Ik vraag me af of dit nu nieuwe blaadjes worden of dat het toch om de eerste bloemknoppen gaat.Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen/ willen geven. Ik heb zoveel hier en elders gelezen over het wel en wee van moes tuinieren en wat wel of niet te doen.De tomatenplantes van AH zijn balkonzauber tomaatjes en vraag me nu af of ik ze nu wel moet toppen en dieven of niet.Lees zoveel over het toppen en dieven etc dat ik nu twijfel of dat bij dit ras ook zo is. Ik plaats meteen een foto bij van plantjes die spontaan voor in de tuin groeien en wel veel weg hebben op aardbeien. Ik twijfel echter of dit wilde bosaardbeitjes zijn en offff je die ook veilig eten kan. Hoop dat het lukt de foto's te plaatsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 ja dat zijn nu bloemknoppen jouw balkontover is zelftoppend, dus dat hoef je niet te doeneventueel dieven als er teveel dieven/scheuten komen je aardbei zal wel een bosaardbei zijn en die is eetbaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleur Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 Ohhh dank je wel RobO, Ik vermoede het al toen ik ze gisteravond zag en dan ga ik twijfelen of het toch geen blaadjes zijn.Zal mijn dochter blij mee zijn met je antwoord Kan ik die bosaardbeitjes ook zonder probleem straks een leuk plekje in de tuin geven offf is verplaatsen van geen goed idee?Ze staan nu op een plek aan tussen andere planten en wat onkruid in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...