Ylona Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Hoi allemaal, Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om de groene rabarberstelen rood te "kleuren"? Ik wil namelijk graag een rabarbertaart maken en nu heb ik van die groene stelen gekregen. Maar als ik een taart maak met rabarber erbovenop... ja je raad het al... das niet mooi!!Ik heb wel gelezen dat de rode rabarber een andere soort is dan die groene maar ik vroeg me dus af of ik deze groene rabarber wat kan opfleuren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Misschien met perenrood? Dat is een soort suiker met rode kleurstof voor het maken van stoofpeertjes. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 (edited) Een rabarbertaart met schuimkop (meringue) maken?Dan maakt de kleur van de rabarber niet veel uit Als je meer een marshmalloweffect wil dan een brosse meringue, dan kan je een beetje maïzena toevoegen aan het opgeklopte eiwitmengsel. Dat geeft een sponziger effect. Of je kan de schuimlaag gewoon afbranden met een brandertje als je ze liever zacht serveert. Je kan er ook extra smaak aan geven door 1/2 koffielepel citroenzeste toe te voegen. Nog niet geprobeerd, maar volgens mij ook lekker met kaneel: http://www.kooktijdschrift.nl/recepten/rabarber-taart-met-kaneelmeringue/ Of je kan er wat crumble over doen: een flinke snuif kaneel, 50 gr amandelschilfers, 25 gr havermoutvlokken, 50 gr gesmolten boter, 4 eetlepels bloem en 100 gr suiker mengen tot een kruimelig geheel en over de rabarber strooien. Edited May 13, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts