Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Rabarber "kleuren"?

Ylona

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om de groene rabarberstelen rood te "kleuren"?

Ik wil namelijk graag een rabarbertaart maken en nu heb ik van die groene stelen gekregen. Maar als ik een taart maak met rabarber erbovenop... ja je raad het al... das niet mooi!!

Ik heb wel gelezen dat de rode rabarber een andere soort is dan die groene maar ik vroeg me dus af of ik deze groene rabarber wat kan opfleuren?

Een rabarbertaart met schuimkop (meringue) maken?

Dan maakt de kleur van de rabarber niet veel uit

Als je meer een marshmalloweffect wil dan een brosse meringue, dan kan je een beetje maïzena toevoegen aan het opgeklopte eiwitmengsel. Dat geeft een sponziger effect.

Of je kan de schuimlaag gewoon afbranden met een brandertje als je ze liever zacht serveert.

Je kan er ook extra smaak aan geven door 1/2 koffielepel citroenzeste toe te voegen.

Nog niet geprobeerd, maar volgens mij ook lekker met kaneel: http://www.kooktijdschrift.nl/recepten/rabarber-taart-met-kaneelmeringue/

Of je kan er wat crumble over doen: een flinke snuif kaneel, 50 gr amandelschilfers, 25 gr havermoutvlokken, 50 gr gesmolten boter, 4 eetlepels bloem en 100 gr suiker mengen tot een kruimelig geheel en over de rabarber strooien.

Edited by Guest