Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Poll: Moestuin dag, welke dag?

Wie kan wanneer naar Zelhem komen voor de Moestuindag? 44 leden hebben gestemd

1. 1. Wie kan wanneer naar Zelhem komen voor de Moestuindag?

• Zaterdag 18 juni
      9%
      4
    • Zondag 19 juni
      13%
      6
    • Zaterdag 25 juni
      9%
      4
    • Zondag 26 juni
      15%
      7
    • Zaterdag 2 juli
      31%
      14
    • Zondag 3 juli
      20%
      9

Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Featured Replies

Geplaatst:

Plek zat voor een zwembad! As ut effe ken voor 2 juli!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Mogen we ook onze zwemkleding en badhanddoeken meenemen?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Nee, die heeft vast wel zijn eigen bad staan

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zit een beetje vooruit te denken... aan een 2e moestuindag dit jaar, meer in de grote-oogstperiode.... Een oogstfeest.

Tenzij de moestuindag van volgende week natuurlijk geen fluit aan is.

Ik zit dan te denken aan wat hulp van jullie bij het oogsten van de gewassen hier, en dan natuurlijk een flinke bbq met heerlijkheden van het land

Geplaatst:

Maak maar een poll aan, als we niet op vakantie zijn dan zijn we bereid

Krijgen we dan ook varken van t land aan t spit?

Geplaatst:
  • Auteur

@Helly: dat hoort er wel bij he? Zo'n varken. Misschien dat we dat dan volgend jaar doen. Van het varken dat er dit jaar aan moet geloven, willen we eigenlijk zo lang mogelijk met zijn 2-en van eten. Niet met 20 man tegelijk

Maar dat valt voor volgend jaar uiteraard te regelen.

Zijn kippen aan het spit dit jaar ook goed? Lekker maïskolfje er bij, gebakken pompoen met rozemarijn...

Dat wordt dan ergens in september of oktober denk ik?

Geplaatst:

Was maar een grapje Jorieke. Al klinkt t wel heel aantrekkelijk. Maar kip van t spit met maiskolfjes en gebakken pompoen owww zit nu al te watertanden

Geplaatst:
  • Auteur

Jullie trekken toch geen mooie zondagse kleren aan komend weekend? En verwacht ook a.u.b. geen prachtige boerderij met prachtige tuinen en mooie hoekjes. Het is hier echt nog een teringzooi (sorry )

Langzaamaan wordt het mooier, maar er is nog heel veel nog lang niet af.

Geplaatst:

Ik verheug me op een ontspannen en relaxte dag. Dus geen mooie kleren en niet opzitten en pootjes geven in een smetteloze tuin.

Wat me even ontgaan is: hoe laat worden we ongeveer verwacht.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Garden in working progress. Daar houd ik wel van want daar kan je nog veel van leren

Hier kijk ik elke keer tegen t zelfde aan. Nu bezig met het achterste stuk. Moet wederom een boomstronkje uit worden geschept en wat stenen provisorisch in worden gelegd tot het echte straatwerk erin kan (moet nog stenen regelen en broer moet tijd hebben). Dus laten we t zo zeggen, ik ben t nu wel gewend. Ik zie mogelijkheden, geen moeilijkheden.

Zondagse kleren blijven zeker thuis. En als je een bad neerzet dan kom ik zelfs met een bikini aan wandelen Uiteraard wel wat eroverheen bij aankomst, sorry heren

Geplaatst:

Ik verwacht ook dat wij er rond 11.00uur zijn

Geplaatst:

Ergens tussen 11 en 12 schat ik. Moet eerst de rest van de familie afzetten bij oma (in Zelhem ).

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur

@Kruidje: Oh?

Ik heb het opruimen en aan kant maken maar gestaakt, er is amper beginnen aan. Ben wel zenuwachtig aan het worden hoor! Ik moet nog even een tafel maken met de plantjes die ik in de aanbieding heb.

Oh, en heeft iemand een plastic tafelkleed? Ik kan er nog 1 gaan kopen hoor, maar mocht iemand er zo 1 voor het 'mee-grijpen' hebben....?

Geplaatst:

Heel goed jorieke, niet aan beginnen joh!

Denk je dat wij allemaal smetteloze tuintjes hebben ?

Ik heel zeker niet in ieder geval..

Tafelkleed heb ik wel , maar 11.00 uur ga ik niet redden denk ik .

(tussen half 12 en half 1 denk ik) Zal ik 'm meenemen?

Zal ik trouwens nog een klein tafeltje (opklapbaar) meenemen? Voor eten of plantjes?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, we waren er al flink aan begonnen, en dan niet eens in de moestuin, maar gewoon rond het huis (er staat/stond een boel zooi ). Van die dingen die sowieso al moesten, en dan is de moestuindag een mooie stok achter de deur.

Maar er is zoveel dat we het niet af krijgen. Met de volgende moestuindag is alles netjes en af hoor

Neem het kleed maar wel mee, nu is het een kale deur op 2 schraagjes, dus alles is welkom

Tafels hebben we genoeg, ik heb 1 grote tafel voor alle schalen met overheerlijk eten, en kleine tafeltjes voor mensen hun bordjes en bakjes.

Geplaatst:

@Jorieke: Schoonouders wonen in Zelhem...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.