Frans Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Het wordt tijd dat mijn meloenen uitgeplant worden in de kas maar eerst moet ik nog een of andere constructie maken waaraan ze zich kunnen vasthouden bij het naar boven klimmen . Wat is een goede hoogte hiervoor ? Nòg een vraag . Welke onderlinge afstand van de planten houden jullie aan ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 ik gebruik een koord die ik dan wat rond het plantje draai en het zoekt dan zelf zijn weg naar boven. Voor de vruchten zelf gebruik ik een soort opvangnetje gemaakt van fijn draadgaas die ik dan ook ophang in de serre via de vier hoeken. Qua afstand is dat bij mij maar 40-50 cm tov de plant ernaast maar ik zorg er wel voor dat er geen twee meloenen naast elkaar staan ( alles dooreen afwisselend met aubergine of tomaat of paprika, pepertjes, augurk, komkommer enz.. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AshaiRey Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Ik probeer dit jaar bij 2 planten een spiraal maar normaal gebruik ik een touwtje vanaf ongeveer 1,7m hoogte. Ik bewaar uien en fruitnetjes, Deze knip ik netjes open bij de sluiting. Een draadtje erdoor rijgen en het netje om de vrucht doen om hem te ondersteunen. Het rijgtouwtje kan je dan wat hoger vastbinden. Ik zorg dan altijd ervoor dat de vrucht net iets opgelicht wordt zodat de plant de vrucht niet hoeft te dragen Quote Groetjes,Bram Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Mijne kweek in in een plattebak.Liggend dus.Werkt prima, zeker met watermeloen. Die worden vaak veel te zwaar voor groei in de hoogte.Ik had vorig jaar hele zware vruchten (4 kg was meende ik de zwaarste) en om die aan een net te hebben bungelen..Ik houd qua afstand 1 broeiraam per plant aan.Ik heb er 12 voor de meloenen dus ook 12 planten. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted July 25, 2016 Share Posted July 25, 2016 Mijn meloen Charentais nu. Vruchten schijnen tot 1 kg zwaar te worden (vorig jaar in de vollegrond iets van twee ons, en allemaal opgevreten door slakken). Vraag: Is het raadzaam om -voor deze soort- de ranken met vruchten aan te binden, of beter zelfs de vruchten in een op te hangen netje doen? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts