den elias Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Heeft hier iemand ervaring mee? Zou het kloppen? Koffie is zuur en zou vermengt zijn met water een goede PH-level geven en dus ideaal voor blauwe bessen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Ik las dat koffiegruis een ph heeft van ong. 6,2 en daardoor licht zuur te noemen is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Wel interessant in ieder geval.... Blauwe bessen staan nog op m'n verlanglijstje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 PH van 6,2 zal niet echt zuur genoeg zijn als ideaal voor blauwe bessen. Maar een rijk organisch grondje met veel bladafval, verteerd hout, verteerd stro (bijv. via compost) e.d. is zeker geschikt om ze in te kweken. Het milieu dat ze graag willen zullen ze als het goed is, zelf grotendeels creëren dan o.a. in samenwerking met het bodemleven. Staar je niet blind op alleen een zuurgraadwaarde en zeker niet op 1 ingrediëntje. Koffiegrul zal best bruikbaar zijn...is sowieso geschikt voor in de moestuin (kali!).... maar niet HET wondermiddel. Je wordt ook niet gezond door vooral veel vitamines te slikken.... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts