DannyL Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 (edited) Kan iemand vertellen wat er met deze butternut pompoenen aan de hand is?Ik heb ze denk ik eigenlijk te lang in huis gehad, waar ze voor het raam stonden.Nu staan ze in de kas en daar is het goed vertoeven. Ik heb ze nu overgezet in een wat grotere pot, maar komt dit nog goed of moet ik nieuwe zaaien (kan dat nu nog?)?Vanaf wanneer kun je ze buiten uitplanten, want dan kunnen ze in een hele grote fijne bak. Edited June 2, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Danny, je hebt vergeten de foto te plaatsen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 Oeps, ik dacht echt dat ze toegevoegd waren Ik heb ze nu toegevoegd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Je kan ze nu al buiten zetten. Wel even rekening houden met slakken, want die lusten die bladeren ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 je zult nog wel wat blad verliezen maar als de groeipunt doorgaat komt het wel goed wij zetten ze een weekje in een cloche en later een paar stokjes eromheen om te steunen, en wat esgargo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 Ah kijk. dat is handig om te weten.Het groeipunt ziet er wel goed uit, maar dan heb ik nog hoop.Bedankt voor het antwoord. Rob, kun je even toelichten wat een cloche en esgargo zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Een foto kan de werkelijkheid wat veranderen (de potgrond donkerder laten lijken).....maar het eerste wat ik me afvroeg bij die foto's is: "Is die grond niet erg nat?" Als ze voortdurend erg nat is, krijgen wortels weinig zuurstof en gaat de plant kwijnen (en dan vaak ook nog schimmels vormen). Ook dat kan een oorzaak zijn waarom ze het niet goed doen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enjoy! Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 zo snel mogelijk de tuin in lijkt mij. Koemest korrels onder in het plantgad, beetje aarde erdoor mengen, nat maken en de plant erin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enjoy! Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Plekken op het blad lijken op verbranding. Kan het zijn dat je (regen)druppels op het raam gehad hebt? Wanneer de zon dan gaat schijnen werken de druppels als vergrootglaasjes. Ik heb dat gehad op m'n tomaten. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyL Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 Een foto kan de werkelijkheid wat veranderen (de potgrond donkerder laten lijken).....maar het eerste wat ik me afvroeg bij die foto's is: "Is die grond niet erg nat?" Als ze voortdurend erg nat is, krijgen wortels weinig zuurstof en gaat de plant kwijnen (en dan vaak ook nog schimmels vormen). Ook dat kan een oorzaak zijn waarom ze het niet goed doen. Ze waren wel wat erg nat onderin inderdaad (heb ze overgezet)Morgen gaan ze de grond in zo te horen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts