Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pompoen sterft af?

DannyL

Recommended Posts

Kan iemand vertellen wat er met deze butternut pompoenen aan de hand is?

Ik heb ze denk ik eigenlijk te lang in huis gehad, waar ze voor het raam stonden.

Nu staan ze in de kas en daar is het goed vertoeven.

Ik heb ze nu overgezet in een wat grotere pot, maar komt dit nog goed of moet ik nieuwe zaaien (kan dat nu nog?)?

Vanaf wanneer kun je ze buiten uitplanten, want dan kunnen ze in een hele grote fijne bak.

pompoen187221433256060.jpgpompoen248441433256063.jpg

Edited by Guest

je zult nog wel wat blad verliezen maar als de groeipunt doorgaat komt het wel goed

wij zetten ze een weekje in een cloche en later een paar stokjes eromheen om te steunen, en wat esgargo...

Een foto kan de werkelijkheid wat veranderen (de potgrond donkerder laten lijken).....maar het eerste wat ik me afvroeg bij die foto's is: "Is die grond niet erg nat?" Als ze voortdurend erg nat is, krijgen wortels weinig zuurstof en gaat de plant kwijnen (en dan vaak ook nog schimmels vormen). Ook dat kan een oorzaak zijn waarom ze het niet goed doen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Plekken op het blad lijken op verbranding. Kan het zijn dat je (regen)druppels op het raam gehad hebt? Wanneer de zon dan gaat schijnen werken de druppels als vergrootglaasjes. Ik heb dat gehad op m'n tomaten. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.

Een foto kan de werkelijkheid wat veranderen (de potgrond donkerder laten lijken).....maar het eerste wat ik me afvroeg bij die foto's is: "Is die grond niet erg nat?" Als ze voortdurend erg nat is, krijgen wortels weinig zuurstof en gaat de plant kwijnen (en dan vaak ook nog schimmels vormen). Ook dat kan een oorzaak zijn waarom ze het niet goed doen.

Ze waren wel wat erg nat onderin inderdaad (heb ze overgezet)

Morgen gaan ze de grond in zo te horen