Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Kan courgette, komkommer en pompoen al naar buiten?

Caatjeh

Recommended Posts

De nachttemperatuur gaat volgens de weersvoorspelling in onze regio volgende week weer richting 9 à 10 graden, en dat zou dan tot half juni nog zou blijven. Daarna niet duidelijk omdat de voorspelling dan ophoudt. Ik wilde mijn komkommer, courgette en pompoen eigenlijk deze week naar buiten doen. Gewoon doen of echt afwachten dat de nachttemperatuur rond de 15 graden is? Hoor graag jullie advies.

Komkommer en courgette staat hier ook al 2 weken buiten, groeit niet hard met de kou, maar ze staan er wel mooi bij.

T wordt wel tijd voor een tijdje warm weer...

Aubergine laat ik lekker in mn kasje, die kunnnen nog minder kou hebben begreep ik....

Mijn courgette staat ook al een dikke week buiten, heb hem gisteren een grotere pot gegeven en hij blijft mooi tot nog toe. Als deze pot te klein wordt gaat hij nog een keer verhuizen naar een wasmand en daar moet hij het mee doen dit jaar. Ben wel benieuwd: bolcourgettes!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Zeker wel, mits je de planten wel goed afhardt. Bij mij staan de courgettes, pompoenen en komkommers al een paar weken buiten en ze beginnen nu eindelijk wat te groeien. Met kou groeit het niet zo hard namelijk, maar nu het flink warmer aan het worden is trekken ze goed bij.