Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mini groentes.


jootje

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren zaadjes besteld van voornamelijk minigroenten. Voor volgend jaar vast! ( hoezo ongeduldig typje?) Ik wil graag wat mini groenten voornamelijk om ruimte te besparen in mijn niet al te grote tuintje ( ongeveer 3 x 4 meter) Ik heb o.a. besteld, 2 soorten sla, little gem en kleine kropsla, paksoi, komkommer, paprika, bloemkool, witte kool. iemand ervaring met dat kleine spul? ook gewone witlof besteld, lijkt me ook leuk, en verder heb ik voor volgend jaar nog genoeg zaadjes van verschillende groentes ( denk ik) Verslavend hoor,zo`n tuintje...ik heb altijd heel hard geroepen, dat ik echt nooit een lap grond op een volkstuin zou willen hebben, omdat je er dan altijd heen moet, hou je dat dan wel goed bij, enz. Maar ik begin steeds minder hard te roepen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren zaadjes besteld van voornamelijk minigroenten. Voor volgend jaar vast! ( hoezo ongeduldig typje?) Ik wil graag wat mini groenten voornamelijk om ruimte te besparen in mijn niet al te grote tuintje ( ongeveer 3 x 4 meter) Ik heb o.a. besteld, 2 soorten sla, little gem en kleine kropsla, paksoi, komkommer, paprika, bloemkool, witte kool. iemand ervaring met dat kleine spul? ook gewone witlof besteld, lijkt me ook leuk, en verder heb ik voor volgend jaar nog genoeg zaadjes van verschillende groentes ( denk ik) Verslavend hoor,zo`n tuintje...ik heb altijd heel hard geroepen, dat ik echt nooit een lap grond op een volkstuin zou willen hebben, omdat je er dan altijd heen moet, hou je dat dan wel goed bij, enz. Maar ik begin steeds minder hard te roepen.......

 

Die paksoi moet je na de langste dag/in de nazomer telen (ivm doorschieten) dus daar hoef je niet tot volgend jaar mee te wachten...

 

Oh ja... Little Gem is ook leuk en aan te raden... (kan volgens mij nu ook nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooohh...leuk...dat die paksoi nog kan straks! Kon niet echt de zaaitijden vinden bij Vreeken, en had zoiets van, is vast voor volgend jaar!

 

Dennis--bloemkool dus besteld bij Vreeken. Als je bij de zoekfunctie het woord -mini- intikt, krijg je een aantal pagina`s met minigroenten. Maar pas op, je word er heel hebberig van! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had wat Thaise paksoi van een buurvrouw gekregen, begin van het seizoen, en in de grond gezet. Zij was er helemaal van overtuigd dat die soort wel vroeg kon. Ha, ha... die zijn me toch in bloei geschoten!!! Geen probleem, want straks heb ik een heleboel authentiek Thais zaad... (het kwam echt mee met een vakantie bij haar)...

 

Vervolgens heb ik mijn eigen paksoi zaad geprobeerd... een klein lijntje van een paar planten, puur voor de probeer ... en bij tekenen van bloemvorming de boel gerooid... Conclusie: best grappig, maar niet optimaal. Vorig jaar had ik met later zaaien echt mooie opbrengst (in mijn houten bakken op balkon)... wat dit jaar alleen maar voller kan worden in de volle grond... maar nog ff wachten dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja

Voorheen planten ik zelf alles in potten. Heb mini kropsla, paprika & bloemkool geprobeerd dat ging allemaal mega goed. En mega leuk. De paprikatjes heb ik ook heel ingevroren en die zaai ik nog steeds altijd.

Little gem lukte mij niet, dit jaar weer geprobeerd, maar weer geen succes...

 

Ben benieuwd naar jou resultaten.

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik niet zeggen. Volgens mij in januari gezaaid, op een gegeven moment uitgeplant op balkon... dat schoot maar niet op (koud), wou ze wegflikkeren, toch nog binnen een kans gegeven... en dat ging geweldig... Maar volgens mij moet het in minder dan vier maanden ook wel lukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...