Katja1604 Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Goeiemiddag tuinders! Ik heb een tijd geleden een aantal pootaardappeltjes gehad.Nu heb ik geen idee welk ras het is en kan ik het ook niet navragen.De eerste bloemetjes zitten er al op, maar bloeien nog niet.Hoe weet ik nou wanneer ik ze kan rooien als ik niet weet of het vroeg, middel of late aardappels zijn?Ik heb een paar in de volle grond en een paar in een mand, heb heel voorzichtig in de mand gevoeld, maar nog niks ontdekt(misschien te voorzichtig?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Laat ze nog maar rustig doen als het loof 'raar' begint te doen en wat geel wordt en slap dan zijn ze klaar. Je moet ze ook niet ziek laten worden natuurlijk maar je kan aan de plant zien dat zijn beste tijd door is en dan haal je ze eruit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Als het speciaal vroege zijn, dan ongeveer 10 weken na het poten oogsten. Anders, bij middenvroege en bewaaraardappels, beginnen met oogsten als het blad gaat afsterven. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Ik wist niet dat het zo gemakkelijk was. Ik heb voor het eerst aardappels en vroeg mij ook al af hoe het zat.... Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted June 4, 2015 Author Share Posted June 4, 2015 Dus zolang ze er nof goed uitzien, laten staan?Super, doe ik dat!Bedankt voor de reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
els Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Je kan die er ook al uithalen wanneer die er nog goed uitzien, probeer eens met een plant op 15 juni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 gewoon even voorzichtig onder de grond kijken, wat weghalen met je vingers en weer netjes terugleggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted June 5, 2015 Author Share Posted June 5, 2015 Ga ik straks toch even voorzichtig graven.Hoezo op 15 juni, Els? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts