Jeroen161 Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Ik heb ik mijn moestuin een rankende courgette (Long Green Trailing), deze is nu zo'n 15cm hoog. Alleen voor mijn gevoel wilt hij niet verder de hoogte in.. Zoals te zien op onderstaande foto komen er meerdere bladeren uit het middelste punt, en zijn er ook nieuwe bladeren en bloemknopjes te zien. Alleen stopt hier de hoofdstengel. Gaat deze nog verder groeien uit dit punt of is dit toch een ander soort? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robijnske Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 courgette zijn geen klimmers / kruipers ze groeien in bosje om het zo te zeggen Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Ik denk dat het weer nog niet zo heeft meegezeten de laatste tijd. De pompoenen zijn ook nog niet aan het ranken. Mijn Long Green Trailing is ook nog niet aan het klimmen. @Robijnske: Er zijn dus wel enkele klimmende courgettes, zoals de genoemde Long Green Trailing. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Heeft die al iets om langs te gaan klimmen? Misschien ook een beetje helpen....door een steuntje of touwtje waardoor ze van de grond af groeit. Het echte groeien moet nog beginnen van rankende pompoenen, komkommers, meloenen en courgettes......wacht maar tot juli...dan gaan ze heeeeeel hard als ze het naar hun zin hebben. Ookal geeft de foto geen overzicht van de situatie....wel alvast een mooie sterke plant te zien! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirke64 Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Komt vanzelf nu het wat warmer wordt.Onderstaande foto is van klimcourgette die tot het weekend in de kas heeft gestaan en dus voor ligt op degene die al eerder buiten stonden. In een paar dagen tijd al de eerste klimranken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen161 Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 De afgelopen dagen is de plant flink gegroeid, en nu gaat hij ook weer verder omhoog ! Was gewoon te ongeduldig dus . Pirke, ik zie dat jij er ook een stok bij hebt staan. Ik heb hem alleen bij een net staan met gaten van 15x15cm. Is het aan te raden om er nog een stok bij te zetten? Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pirke64 Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Stok is vooral handig geweest in het begin om plant in de kas wat steun te geven. Nu trouwens ook om plant een beetje de goede richting uit te sturen. Echt nodig is het niet, de ranken hebben je net waarschijnlijk zo gevonden. Ik heb zelfs bij de nornale courgette een stok staan zodat die wat hoger groeit en minder op de grond of rand van de pot ligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Kan het zijn dat spaghetticourgettes ook rankende zijn? Heb er twee gezaaid en deze krijgen ook "klimtentakels". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen161 Posted July 3, 2015 Author Share Posted July 3, 2015 Inmiddels is de courgette goed aan het klimmen, alleen nu de volgende vraag: als hij straks even hoor is als het klimrek, kan ik dan gewoon de top eruit knippen zonder de plant erg te beschadigen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Zou ik niet doen!! Leid hem horizontaal verder als ie boven is.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts