Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nu nog tomaten zaaien (juni)?


Flup

Aanbevolen berichten

In de supermarkt bij ons verkopen ze deze leuke zakken met tomatenzakken en pootaarde.

tomaat95811433605237.jpg

 

Verschillende soorten ook nog en deze, roze tomaat, had ik nog niet. Daar gaat mijn beheersing en ik heb zo'n zak gekocht. Helaas zie ik pas bij thuiskomst dat het van Baza is, die zaden zijn slecht dus het is afwachten wat ervan op gaat komen.

 

Maar....bij mijn weten is het te laat om nu nog tomaten te zaaien, dus dit is voor het volgende jaar. Of zijn er tomatensoorten die je het hele jaar door (binnen) kan zaaien en goed kan laten groeien?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je heel fanatiek bent, kun je nu zaaien, plant laten overwinteren (onder een lamp), en dan kun je er begin volgend seizoen nog stekken vanaf nemen ook (aangezien het zaad slecht is zeg je). Ik heb daar eens een youtube filmpje van gezien. Die man doet dat altijd en zaait dus niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou zaaien kan natuurlijk altijd, ze zullen met dit warme weer (eindelijk) lekker snel kiemen en groeien. De vraag is of het lang genoeg mooi weer blijft om er nog van te kunnen oogsten. Twee jaar terug heb ik ook eens rond deze tijd gezaaid nog en daar hebben we in de winter ergens nog wel een paar tomaatjes van afgehaald - maar het hield niet bepaald over

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Flup! Vorig jaar heb ik in september struiktomaten gezaaid en twee planten laten overwinteren op de vensterbank in de (onverwarmde) keuken. In maart verplant en nieuwe aarde gegeven. Eén plant hangt nu al vol tomaatjes, de andere heeft bloemen (die had ik per ongeluk uitgedund).

 

Je hebt al met al niet heel veel voorsprong (misschien wel als je de planten vanaf maart in een kas zou kunnen zetten), maar toch wel een maandje ofzo. Vergelijkbaar met heel vroeg zaaien. En het is ook nog erg leuk, vooral:). Misschien had ik het ook wel beter kunnen doen hoor, ik heb de planten in de winter nogal verwaarloosd... mar dan weet je in elk geval dat het kan! Succes!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

 

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

In januari en nu nog zaaien ga ik denk ik niet doen. Overwinteren zou wel kunnen, maar de temperatuurschommelingen zijn best groot hier in huis. Of de plant dat gaat redden weet ik niet. Ik gok gewoon op voorzaaien in maart volgend jaar. En dan maar hopen dat de zaadjes van Baza nog kiemkrachtig genoeg zijn.

Het is trouwens een kleine struiktomaat volgens de beschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...