Balto Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Mijn ouders vinden dat ik best het slootwater kan gebruiken, maar ik voel me daar zelf niet zo goed bij. Ik lees heel veel wisselende reacties en zou daarom graag reacties willen over mijn specifieke situatie. Naast de moestuin ligt een sloot met aan de overkant een weiland waar een aantal maanden per jaar koeien of schapen oplopen, die uit de sloot moeten drinken. Er leven vissen, maar veel minder dan 'vroeger'. Er zijn veel eenden, duiven enz. die ook gebruik maken van de sloot. De sloot is erg ondiep geworden, eronder een dikke modderlaag. Ik weet dat er van een hele tijd geleden rotzooi in ligt (ijzer enzo).. Het kost nu enorm veel leidingwater. We krijgen wel een regenton, maar dat zal lang niet genoeg zijn natuurlijk. Wat denken jullie? Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Hier alvast een ouder topic over hetzelfde onderwerp: https://www.moestuinforum.nl/slootwater-t9129.html En nog een, dat er ook wel bij aansluit: https://www.moestuinforum.nl/bagger-uit-de-sloot-goed-voor-je-tuin-t12486.html Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted June 6, 2015 Author Share Posted June 6, 2015 Die eerste had ik al doorgenomen. Tweede zit wat fijne info in! Zoals het bepalen van de verontreiniging aan de hand van de diersoorten. Er zijn nu véél minder soortjes dan vroeger in en naast de sloot. Of is het gewoon nog niet de tijd van het jaar dat er vanalles aan insectjes en kikkers/padden te zien valt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts