pippi Geplaatst: 29 juni 2016 Geplaatst: 29 juni 2016 Kan je ze niet (ondersteboven) onderdompelen in een emmer met water met knoflook en zeepsop? Dan zouden ze toch wel moeten verdrinken. lijkt me. Quote
Itoero Geplaatst: 29 juni 2016 Geplaatst: 29 juni 2016 Luisvrij (kaliumzeep) werkt 100% Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
sugarlevi Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 Kan je ze niet (ondersteboven) onderdompelen in een emmer met water met knoflook en zeepsop? Dan zouden ze toch wel moeten verdrinken. lijkt me. Dit inderdaad, een paar uur ondergedompeld, gewoon water is zelfs al goed genoeg, beetje zeepsop is wel goed om de waterspanning te verbreken.Maar dat vinden je luizen je niet leuk. En zet je planten lekker buiten neer. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
halloween83 Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 De planten zijn een beetje groot om in een emmer te passen Zeker de anthurium, die past nooit. Maar proberen kan altijd En buiten zitten nog VEEL meer luizen, en mijn radijs is ook al opgevroten door van die bladwesp-rupsjes. En ik wil geen spinnen in mn kruiden En buiten is één grote modderpoel (nieuwbouwwoning). En anthurium is een kamerplant. Mijn kruidenplantjes blijven lekker binnen Quote
loes Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 tja, juist buitenplanten die binnen staan hebben het meeste last van bladluizen. niet de planten die buiten staan. Quote
Erny Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 Binnen ook geen natuurlijke vijanden, buiten wel.Als mijn pepers luizen hebben zet ik ze een tijdje buiten en zijn de luizen snel vertrokken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.