speets Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Ik zag hier laatst een link naar een recept om zelf een mestoplossing te maken met ammoniak. Spotgoedkoop én werkzaam, maar nu kan ik het niet terugvinden.Het was iets met "drankje van ..." en dan een naam. Wie weet waar ik dat terug kan vinden? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Noekepoekensap... NOEKEPOEKENSAP Bitterzoutoplossing:375 ml gekookt lauw water in pan375 gram Bitterzout (Magnesiumsulfaat) erbij en mengen en verwarmen. Roeren tot Bitterzout is opgelost en af laten koelen. Noekepoekenoplossing:375 ml Bitterzoutoplossing 0,5 liter Bier1 liter koude koffie187,5 ml Ammonia Alles mengen in container: Schudden !! Mengen voor bemesting:2 liter (regen)water + 20 ml Noekepoekensap, 1 x per 14 dagen geven.Water en voeding op schotel gieten en plant naar behoeven laten opnemen.(2 liter NPS is goed voor 250 liter voeding!) Eventueel toevoegen: 1 asperine (mét acetylsalicylzuur!) op 7 liter water. ==================================================================== Let op: NPS is géén totaalvoeding! Niet álles wat je plantjes nodig hebben zit hierin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Is dat ook lekker op de pannenkoeken? (Want zo klinkt het wel!) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Ik zou zeggen: probeer het eens uit... De naam komt van de forumnaam van een lid van het Chilipeperforum die met dit recept op de proppen kwam en er geweldige resultaten mee bereikte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Interessant die noekepoekesap. Als ik het goed heb is dat vooral een magnesium, kalium en stikstof bemesting Erny, of zit er meer in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Even een stukje conversatie uit het volgende topic: http://www.chillipeper.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=211&hilit=Noekepoekensap ...dus koffie voor stikstof, bitterzout magnesium, ammonia voor nitraat en de rest?Bier voor de gist Heb het hele topic doorgelezen en kwam tegen dat er géén Kalium inzit... En dan de eventuele asperine voor het acetylsalicylzuur (ook wel strekpoeder genoemd op de fora) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Ik las dat in bier en koffie ook best wat kalium zit. Waar is de gist goed voor? Dat is nieuw voor mij, ga ik eens achterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Is dat ook lekker op de pannenkoeken? (Want zo klinkt het wel!) Bitterzoutoplossing is een sterk laxeermiddel.Misschien kan je het op een pannenkoek doen voor je naar een colonoscopie gaat Hier is een npk-lijst.Koffie-prut zou een npk van 2/0,4/0,7 hebben.http://www.lundproduce.com/N-P-K-Value-of-Everything.html Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 O ja, geen drankje maar sapje Geweldig, hartelijk dank! Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts