pongo Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Ik ben op reis geweest en toen ik thuiskwam was mijn klimroos die gezond was serieus aangetast.Ik heb al gezocht welke ziekte het zou zijn en wat ik er aan kan doen, maar geraak er niet uit.Wie helpt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Als het maar een stukje is van de plant, kan het een genetische afwijking of een virus zijn. Die gaan overigens ook nog vaak samen...virus zorgt voor genetische veranderingen. Misschien kun je het dan gewoon wegsnoeien? Als dat stuk er verder gezond uitziet en goed groeit, afgezien van de rare kleur, zou je het zelfs kunnen vermeerderen door enten of oculeren en een bonte roos op de markt brengen. Bij "geraniums"(pelargoniums) is dat de manier waarop alle bontbladige variëteiten in het assortiment zijn gekomen (waarmee dan weer verder gekweekt en gekruist is). Maar dan moet het wel iets moois, bijzonders en verder gezond zijn, wil je er wat geld of eer mee behalen. "Pongo"lijkt me dan alvast een leuke naam voor die roos . Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts