Mous Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Beste leden, Zou iemand mij kunnen helpen met de verkleuring op mijn aardbeienplant. Kan er zelf niks over vinden en het wordt steeds erger. Nu 2 weken na aankoop. 1x bemest.Zie foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Tijd om ze uit te planten zodat ze naar behoefte tot zich kunnen nemen wat ze nodig hebben? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Misschien is uitplanten de oplossing, maar als daar de gelegenheid niet voor is wat zijn dan de mogelijkheden ? Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Verse grond? Grotere potten of bakken als tijdelijke oplossing? Bemesten....? Ik zie geen rampen...alleen plantjes die willen kunnen (door)groeien, maar aan de grens zitten van wat ze daarvoor nodig hebben. Je kunt ze zo een hele tijd in leven houden, maar eigenlijk willen ze meer. (Zie ook dit recente topic: https://www.moestuinforum.nl/aardbeien-in-batobakken-mislukking-t17991.html) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mous Posted June 15, 2015 Author Share Posted June 15, 2015 Oke bedankt voor de reacties en meedenken. Er is ruimte om hem in de volle grond te zetten alleen liever zou ik hem nog even in een pot zien bij het terras. Dus wellicht een grotere/ruimere pot en bemesten. Welke meststof zou hier geschikt voor zijn? Ik kom op internet namelijk veel verschillende soorten bemesting tegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 zie topic aardbeien-in-batobakken-mislukking-t17991.html maar als het voor een potje gaat is misschien grotere pot met meer en nieuwe potgrond goedkoper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts