youri Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Hallo, mijn vraag is welke groente of plant soort groeit snel. het liefst rond deze tijd maar anders maakt het ook niet uit graag even bij de reactie melden in welk seizoen het groeit . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Nu nog zaaien en snelgroeiend: Chinese kool, radijs, snij / pluk sla, spinazie, snijbiet, In het seizoen: courgette (veel oogst in korte tijd), struikboontjes, sla, worteltjes, ... [iemand anders nog ideeën?] Als je volwassen planten koopt (die goed geworteld zijn) moet je in de regel ook minder lang wachten tot je kunt oogsten Groeten Luc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
youri Posted August 24, 2010 Author Share Posted August 24, 2010 hallodus ik kan nu !! op dit moment nog zaadjes kopen van bijvoorbeeld de snijbiet en dan wachten tot het een plantjes word of nu meteen een plantje kopen en waar kan ik dat halen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Zaadjes hebben ze bij het tuincentrum, ik weet niet of ze snijbiet en chinese kool hebben maar de rest in ieder geval wel. Eventueel kan je ook online bestellen, dan heb je ze soms (even op de website zelf kijken) de volgende dag in huis.Je moet ze allemaal zaaien want ze zijn niet te koop als plantjes. Van de snijbiet oogst je de jonge bladeren. In je andere bericht zal ik nog even een pdf bestand neerzetten wat je in augustus / september nog kan zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts